جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4621 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۷ |
246 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی یکشنبه در حاشیه بازدید از خانه سالمندان سنندج اظهار داشت: این مرکز نیازمند توجه بیشتر خیرین است و لازم است خیرین و دوستداران انسانیت با کمک های خود این مرکز را تقویت کنند. وی با اشاره به اینکه کسی دوست ندارد که افراد مسن به خانه سالمندان […]

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی یکشنبه در حاشیه بازدید از خانه سالمندان سنندج اظهار داشت: این مرکز نیازمند توجه بیشتر خیرین است و لازم است خیرین و دوستداران انسانیت با کمک های خود این مرکز را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه کسی دوست ندارد که افراد مسن به خانه سالمندان منتقل شوند، افزود: در برخی موارد شرایطی ایجاد می شود که خانواده امکان مراقبت از سالمند خود را ندارد و به همین خاطر وی را به خانه سالمندان منتقل می کند تا عزیزشان سال های پایانی عمر خود را در آرامش سپری کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خانواده هایی که بزرگانی در خانه سالمندان دارند وظیفه دارند به دیدار آنان بیایند و حتی در مواردی برای چند روز و برای دیدار تازه کردن آنان را به خانه و میان دیگر اعضای خانواده ببرند.

سرپرست بهزیستی کردستان نیز گفت: هم اکنون سه مرکز نگهداری سالمندان در کردستان فعال است که ۲ مرکز در سنندج و یک مرکز در سقز در زمینه نگهداری از سالمندان فعالیت می کند.

حسین رسولی افزود: در این سه مرکز نگهداری سالمندان کردستان در مجموع ۲۲۰ نفر به صورت تمام وقت نگهداری می شوند که بخشی از هزینه های این مراکز توسط یارانه بهزیستی و بخش دیگری با مشارکت خیرین تامین می شود.

وی اضافه کرد: نگهداری سالمندان در شرایط اقتصادی کنونی تنها با یارانه بهزیستی سخت است و خیرین لازم است در این ایام کمک بیشتری به مراکز نگهداری سالمندان بکنند.

رسولی گفت: هم اکنون ۲۰ نفر شامل هشت خانم و ۱۲ مرد مراقبت از سالمندان مرکز سنندج را بر عهده دارند و علاوه بر این افراد، چندین نفر به عنوان کارشناس و مشاور نیز خدمات شبانه روزی به سالمندان ارایه می دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه بازدید خود از مرکز حمایتی سالمندان سنندج از بخش های مختلف این مرکز از جمله سالن، آسایشگاه و آشپزخانه مرکز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای این مرکز قرار گرفت.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!