چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4629 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۷ |
1654 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

محسن نجات یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع بارش های بهاری و اطلاعیه سطح نارنجی صادره شده و همچنین به واسطه ایام عید فطر و در پیش بودن ورود و خروج مسافران به این استان، مردم باید توجه بیشتری به مسائل ایمنی داشته باشند. وی ادامه داد: بارش های […]

محسن نجات یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع بارش های بهاری و اطلاعیه سطح نارنجی صادره شده و همچنین به واسطه ایام عید فطر و در پیش بودن ورود و خروج مسافران به این استان، مردم باید توجه بیشتری به مسائل ایمنی داشته باشند.

وی ادامه داد: بارش های رگباری از سمت غرب وارد استان شده اند و در برخی نقاط همراه با رعدوبرق و بارش تگرگ هستند بنابراین لازم است تا توجه بیشتری به آبگرفتگی، سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، پاکسازی مسیر رودخانه ها و مسیل ها، وزش باد شدید همراه با خسارت و همچنین احتمال وقوع صاعقه در سطح استان داشت.

او با اشاره به اینکه بر اساس گزارش های دریافتی تاکنون در بیشتر شهرستانهای خراسان رضوی بارش داشته ایم اظهار کرد: در پی سیل ۲۰ منزل دچار آب افتادگی شدند و همچنین ۳۰ راس دام سبک تلف شدند این در حالی است که تخریب آسفالت کوچه ها و واژگونی تیر برق های فشار قوی در روستای سلیمانیه گزارش شده است.

نجات گفت: در گناباد و با توجه به حجم افزایشی بارش ها سطح آب در داخل مسیل ها بالا آمده است و برای جلوگیری از خسارت به  منازل و تاسیسات شهری، در یکی از نقاط و با هماهنگی بین مسوولان شهری و فرمانداری، تقاطع آسفالت جاده با مسیل شکافته شد، در شهرستان سبزوار نیز به دلیل بارش تگرگ خساراتی به بخش کشاورزی وارد شده است که گزارش تکمیلی آن ارایه خواهد شد.

وی افزود:با توجه به آب گرفتگی در مسیر مواصلاتی قوچان به چناران در محدوده دوراهی شفیع، چند خودرو دچار حادثه شدند که سه دستگاه آمبولانس، برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس پیش بینی ادامه بارش ها و همچنین تاکید استاندار خراسان رضوی لازم است تا تمام دستگاه های بحران مدار تا زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

او گفت: لازم است تا زائران و مجاوران از حضور و اتراق در حریم و بستر رودها، مسیل ها و دریاچه سدها و اطراف آن ها اکیدا خودداری کنند. همچنین در مناطق ییلاقی و کوهستانی احتمال وقوع سیل های ناگهانی وجود دارد و بر همین اساس خواسته می‌شود تا از سفرهای غیرضروری و تردد در محورهای مواصلاتی سیل خیز خودداری شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!