پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4631 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۷ |
463 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت صادقی شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه کلاس‌های قرآن ماه مبارک رمضان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: رفتار و گفتار افراد منصف در بیان دستاوردها و پتانسیل‌ها، فعالیت در راستای جهاد تبیین است و همه افراد جامعه در این خصوص باید به وظایف خود عمل کنند. […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمت صادقی شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه کلاس‌های قرآن ماه مبارک رمضان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: رفتار و گفتار افراد منصف در بیان دستاوردها و پتانسیل‌ها،

فعالیت در راستای جهاد تبیین است و همه افراد جامعه در این خصوص باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه انصاف داشتن در گفتن واقعیت‌ها، ظرفیت‌ها، دستاوردها و مشکلات جامعه از ویژگی های یک انسان آزاده، منصف و مسلمان واقعی است، افزود: نقطه مقابل این بزرگنمایی بیش از حد مشکلات و کوچکنمایی و کم

ارزش جلوه دادن دستاوردها است که متاسفانه برخی افراد با این نوع رفتار باعث ترویج ناامیدی و بی انگیزگی در جامعه و بویژه در قشر جوان و دانشجویان می شوند. 

رییس دانشگاه کردستان در ادامه، تلاوت قرآن را یکی از باارزش ترین عبادت‌ها دانست و اضافه کرد: در آیات قرآن و در کلام پیامبر اسلام سفارش اکید به تلاوت قرآن شده است؛ حتی در شرایط خاص مثل بیماری، سفر و جهاد که

بسیاری از عبادت‌ها تخفیف پیدا می کنند، تلاوت قرآن سفارش و توصیه جدی شده است.

صادقی یادآور شد: برای ما مسلمانان که می خواهیم به قرآن عمل کنیم باید روزانه و مستمر به قرآن مراجعه بکنیم و از تعمق در آن برای روشن کردن مسیر زندگی خود بهره ببریم، چراکه در حقیقت قرآن به مثابه برنامه راهبردی و

استراتژیک مسلمانان بوده و پیمان نامه مابین ما و خدا است و روشنگر راه زندگیمان است. 

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان هم گفت: غایت و هدف دین این است که افراد جامعه و فرزندانمان را از آسیب‌های اجتماعی بیمه کرده و ضروری است تا فلسفه دین را برای مردم روشن کنیم.

حجت الاسلام عباس فرهنگیان اظهار داشت: ما باید بدانیم جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم جامعه دینی است یا نه و جواب این سوال در تعریف دین نهفته است.

وی یادآور شد: فلسفه دین به آرامش رساندن انسان‌ها است و علما و دانشمندان زیادی عقیده دارند که تنها راه به آرامش رسیدن از طریق دین است زیرا خالق و سازنده انسان می‌داند که چگونه انسان به آرامش می‌رسد.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان تاکید کرد: هنگامی که در ماه مبارک رمضان قرآن را تلاوت میکنیم قلبمان نورانی می‌شود و متاسفانه مشکل امروز جامعه ما قساوت قلب است زیرا در قلب‌های تاریک گناه و بزه نهفته است.

حجت الاسلام فرهنگیان افزود: به تعبیر قرآن کریم بعضی از قلب‌ها مانند سنگ و حتی از سنگ سختتر هستند، در این قلب حیات معنوی وجود ندارد و خواندن هر آیه از قرآن پرتویی به قلب ما وارد می‌کند. 

وی گفت: مسلمان بودن به ظاهر نیست و آنچه که قرآن می‌گوید نحوه فکر، سلوک، برخورد و اخلاقیات ما با خودمان و اطرافیان مشخص می‌کند که ما از کدام مکتب و کدام کتاب آسمانی درس می‌گیریم.

در پایان مراسم به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در کلاس‌های قرآن ماه مبارک رمضان دانشگاه کردستان به قید قرعه هدایایی تقدیم شد.

دانشگاه کردستان ۴۰۰ عضو هیات علمی، ۵۰۰ کارمند و قریب به ۲۲۰ رشته مقطع دارد و دارای ۸ دانشکده است و در آینده نزدیک سه دانشکده دیگر به این دانشگاه ملحق خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!