پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4753 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۷ |
262 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده یکشنبه شب در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم جزیره کیش اظهار داشت: اگر بخواهیم وضعیت قرآنی جزیره مطلوب شود حتما وظیفه داریم یک موج قرآنی در کیش ایجاد کنیم. وی اضافه کرد: اگر این موج بین خانواده های ما ایجاد و در آموزه های آن تدبر شود […]

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده یکشنبه شب در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم جزیره کیش اظهار داشت: اگر بخواهیم وضعیت قرآنی جزیره مطلوب شود حتما وظیفه داریم یک موج قرآنی در کیش ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: اگر این موج بین خانواده های ما ایجاد و در آموزه های آن تدبر شود می توانیم بسیاری از چالش های فرهنگی پیش روی این منطقه را برظرف کنیم.

امام جمعه کیش با بیان اینکه ضروری است در مسابقات قرآنی سبک معمول چندین ساله را تبدیل به مسابقات نوآورانه شود ادامه داد: مساله انس با قرآن همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید شده و با توجه به این تاکیدات باید تلاش کرد زمینه فراگیری قرآن کریم در تمام دوران سنی افراد جامعه بیش از گذشته فراهم شود.

وی افزود: خواندن قرآن و قرائت صحیح آن مراحل بعدی انس جامعه با این کتاب آسمانی است که برگزاری مسابقه در دوره های مختلف و حفظ تناوب آن از سوی متولیان فرهنگی گامی مهم در تحقق این مراحل است.

حجت الاسلام حسن‌زاده، فهم و تدبیر در آیات قرآن کریم را دیگر مراحل انس یک جامعه با این کتاب آسمانی اعلام کرد و گفت: قاری و حافظی در تداوم این مسیر موفق است که بتواند با فهم معانی قرآن کریم در خصوص آموزه ها و سخنان کلام الهی تدبیر داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت کیش هم در این آیین گفت: همه ما در قبال قرآن وظیفه داریم و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که به وظیفه خود در ارتباط با قرآن کریم به نحو احسن عمل کرده است و بر همین اساس تا مرحله قرآنی بودن تمامی مناطق کشور مسیر زیادی در پیش داریم.

آل هاشم ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآن در جامعه نیازمند ابتکار عمل است  و می‌توانیم ابتکار عمل را به دست گرفته و به جلو رویم و هر سال نسبت به سال قبل، برنامه‌های بهتری در رابطه با گسترش قرآن کریم داشته باشیم و باید توجه داشت ابتکار عمل در شرایطی میسر می‌شود که به یک روش و فهم دقیق قرآنی بازگردیم.

در این آیین از ۱۰۵ رکت کننده برتر مسابقات قرآن کریم جزیره کیش تجلیل شد؛ شرکت کنندگان در ۳۰ رشته از جمله صحیح ، خوانی، ترتیل ۷ تا ۱۱ سال ، ترتیل ۱۲ تا ۱۸ سال ، قرائت تقلیدی صوره ضحی زیر ۱۸ سال، حفظ ۱۶ سوره آخر قرآن کریم زیر ۱۸ سال ، حفظ ۲۸ سوره آخر قرآن کریم زیر ۱۸ سال ، حفظ سوره جمعه ، حفظ یک جز زیر ۱۸ سال حفظ جز ۳۰ زیر ۱۸ سال  مقام آورده بودند.

دیگر رشته های این مسابقات شامل حفظ جز< ۲، سه، چهار، پنج، ۶، هفت، ۱۱ و ۱۲ ، اذان زیر ۱۸ سال ، ترجمه قرآن کریم زیر ۱۸ سال ، قرآن تحقیق ، قرائت ترتیل ، اذان ، حفظ یک، ۲، سه، چهار، پنج، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل ، ترجمه قرآن کریم  و ترجمه مفاهیم قرآن کریم  است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!