پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4759 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۷ |
262 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطمئنم استان کرمان با توجه به وجود ظرفیت نیروی انسانی و توانمندی، ظرفیت های اقتصادی و موقعیت مهم سوق الجیشی که در منطقه جنوب‌شرق به عنوان پهناورترین استان کشور دارد می تواند با شرایط جدیدی که در همکاری بین قوا شکل گرفته این مسیر […]

محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطمئنم استان کرمان با توجه به وجود ظرفیت نیروی انسانی و توانمندی، ظرفیت های اقتصادی و موقعیت مهم سوق الجیشی که در منطقه جنوب‌شرق به عنوان پهناورترین استان کشور دارد می تواند با شرایط جدیدی که در همکاری بین قوا شکل گرفته این مسیر را استمرار دهد و استان را به جاهای بسیار خوب و مطلوب از نظر توسعه برساند.

وی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی اعلام حمایت خودمان را از استاندار منتخب دولت سیزدهم اعلام و عنوان می کنیم هرگونه همکاری که از طرف مجموعه نمایندگان استان کرمان بویژه کمیسیون اقتصادی از استاندار جدید لازم باشد انجام خواهیم داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ان شاءالله آنچه در استان کرمان به فضل الهی رقم خواهد خورد انسجام نیروهای انقلاب برای خدمت هر چه بیشتر به مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: طبیعتا این انسجام با حضور همه سلایق در کنار محوریت ولایت و رهبری مد نظر قرار گرفته و دنبال خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، نتیجه این اتفاقات که برگرفته از نگاه و آرمان های سپهبد شهید سلیمانی است در عمل به ما آموخته شده و می تواند به رخ دادن اتفاقات بزرگ در استان کرمان کمک کند.

پورابراهیمی افزود: انتظاری که امروز از دولت سیزدهم در شرایط کنونی می رود این است که بتواند این استان را به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی که کاملا با فضای سال های قبل از شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر کرده مطرح کند و بتواند به عنوان استاندار پایتخت مقاومت اسلامی مسیر، شیوه و راهبردهای تفکر شهید سلیمانی را در کرمان پیاده کند.

استاندار جدید کرمان، مکتب شهید سلیمانی را تقویت کند 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لذا انتظار ما تقویت مکتب سپهبد شهید سلیمانی و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود است. 

وی افزود: یکی از ویژگی های سپهبد شهید سلیمانی این بود که از ظرفیت های تمامی نیروهایی که انقلاب، نظام و رهبری خط قرمز آنها بود، استفاده می کرد و تاکید بر این است استاندار کرمان از تمامی ظرفیت ها مانند شهید سلیمانی استفاده کند.

وی اظهار داشت: با استقرار دولت سیزدهم فضای جدیدی در کشور به منظور خدمتگزاری به مردم فراهم شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتی که با رویکرد انقلابی و ولایی در راستای خدمت به مردم با ریاست آیت‌الله رییسی تشکیل شد و در کرمان نیز با توجه به اینکه یکی از استان های مهم و تاثیرگذار کشور محسوب می شود طبیعتا در حوزه تصمیمات رویکرد این بود که تصمیمات مرتبط با تغییرات مدیریتی نیز در دستور کار قرار گیرد. 

پورابراهیمی تصریح کرد: رویکرد ما از ابتدا به دلیل اعتماد به دولت انقلابی و مکتبی بر اعتماد به دولت بود و در جلساتی که با حضور وزیر کشور نیز برگزار شد اعلام کردیم شما منتخب رییس جمهور و معتمد مردم هستید زیرا رای اعتماد قابل توجهی را از مجلس به عنوان وزیر دولت سیزدهم کسب کرده اید و معتمد مقام معظم رهبری هستید که بعد از مدت ها جانشینی فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی را به وزیر کشور دولت سیزدهم تنفیذ کردند.

وی اظهار داشت: از این جهت ما اختیار تصمیم گیری در حوزه مدیریتی را عملا به وزیری واگذار کردیم که دولتش را قبول داشتیم و بیش از سه چهارم نمایندگان با اعلام حمایت خودشان از دولت تلاش کردند این دولت سر کار بیاید، مستقر شود و کار را شروع کند لذا این اعتماد باعث شد ما این نگاه را به دولت داشته باشیم.

پورابراهیمی افزود: دولت هم در ابتدا بررسی های خود را انجام داد و به شکلی تصمیم دولت در حوزه عملکردی در بخش های مدیریتی همان چیزی بود که اتفاق افتاد لذا برخی از مدیران دستگاه های اجرایی تغییر کردند و نهایتا مدیریت عالی استان کرمان نیز بر اساس نگاه دولت تغییر کرد.

تقدیر از خدمات استاندار

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش ها و اقدامات استاندار سابق کرمان تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: علی زینی وند در طول مدت زمان حضور در کرمان تلاش های بسیار زیادی برای افزایش ظرفیت های اقتصادی این استان در حوزه های مختلف انجام داد.

پورابراهیمی تصریح کرد: تلاش های استاندار سابق کرمان با حمایت دولت و وزیر کشور انجام و امروز که تصمیم دولت بر این شد که استاندار ولایی که از بچه های جبهه و جنگ و از جانبازان است کار را به دست بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس همان چارچوبی که ما قبلا به مردم کرمان گفته بودیم که هر کسی را که دولت به عنوان استاندار انتخاب کند از آن حمایت می کنیم، این حمایت ما در چارچوب همان الزاماتی است که در زمان رای اعتماد به وزرا و شخص رییس جمهور برای اداره کشور بارها مد نظر قرار دادیم.

پورابراهیمی افزود: در خصوص استاندار هم اعتقادمان بر این است استاندار دولت رییسی را باید حمایت کنیم و این کار را خواهیم کرد لذا جا دارد از تصمیم رییس جمهور و اعتماد به نیروی بسیجی و جانباز دوران دفاع مقدس که در مکتب شهدا و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رشد و پرورش پیدا کرده تشکر می کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم حضور محمدمهدی فداکار به عنوان نیروی بسیجی، جانباز و تحصیل کرده، فضای جدیدی در استان کرمان فراهم کند.

به گزارش ایرنا، فداکار در جلسه یازدهم اردیبهشت هیأت دولت، به عنوان استاندار جدید کرمان رای اعتماد گرفت و جایگزین «علی زینی‌وند» شد.

با رأی اعتماد اعضای کابینه آیت‌الله رییسی به فداکار به عنوان استاندار جدید کرمان لیست استانداران دولت سیزدهم به‌روزرسانی‌ و کامل شد.

فداکار که پیش از این معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بوده، دارای سوابق متعدد اجرایی و فرهنگی است که از مهمترین آنها می‌توان به معاونت اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم اشاره کرد.

عضویت در هیأت امنای بنیادهای فارابی و رودکی، عضویت در هیأت امنای چندین دانشگاه، معاونت طرح و توسعه دانشگاه پیام نور و ریاست هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) از دیگر سوابق کاری فداکار است.

استاندار جدید کرمان ۵۵ ساله از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله، اهل شهرستان رفسنجان‌ استان کرمان و دارای دکترای جامعه‌شناسی توسعه‌ است.

پیش از وی، زینی‌وند از ۲۱ آبان ۱۳۹۹ عهده‌دار مسئولیت استانداری کرمان بوده است‌.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!