جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4775 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۸ |
250 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مهدی اله‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایشها در راستای اجرای برنامه پایشی منابع احتمالی آلاینده و تدوین فهرست صنایع آلاینده در سال گذشته صورت پذیرفت. وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۲۱۰ نوبت پایش زیست محیطی از ۱۰ ایستگاه نمونه برداری از رودخانه کشف رود، هفت […]

مهدی اله‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایشها در راستای اجرای برنامه پایشی منابع احتمالی آلاینده و تدوین فهرست صنایع آلاینده در سال گذشته صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۲۱۰ نوبت پایش زیست محیطی از ۱۰ ایستگاه نمونه برداری از رودخانه کشف رود، هفت نوبت پایش و بازرسی از مزارع و کشتزارها ،۲۳ نوبت بازدید مربوط به قالیشویی و ملحفه شویی، ۴۲ نوبت بازدید مربوط به انبارهای تفکیک و بازیافت ضایعات پلاستیکی و تولید پرک، ۱۸ نوبت دباغی و سورت روده و ۸۰ مورد پایش سایر کارگاه‌ها انجام شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در راستای پایش‌های صورت گرفته، بیش از ۴۵ مورد اخطاریه محیط زیستی نیز برای واحدهای صنعتی – خدماتی آلاینده صادر و ابلاغ شده است. 

اله پور افزود: حدود ۷۰ بیمارستان در خراسان رضوی و ۳۵ بیمارستان در شهر مشهد مستقر است که از این تعداد ۳۴ بیمارستان فعال و یک بیمارستان تعطیل و غیرفعال می‌باشد و از این تعداد، ۷۰ بیمارستان دارای دستگاه بی خطرسازی اتو کلاو و تعداد ۷۰ مورد دارای قرارداد خوداظهاری هستند.

وی بر ضرورت نظارت بر نحوه وضعیت منابع آبی سطحی و زیر زمینی در خراسان رضوی تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع در استان تحت سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و در این راستا اداره کل نسبت به ثبت منابع یاد شده در سامانه اقدام نموده و مستندات پایشی و نتایج آزمایشگاهی انجام شده، در بستر سامانه جامع انسانی قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماند و ضرورت نظارت بر امر مدیریت پسماندها گفت: سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در سطح استان ها فعال شده است و واحدهای صنعتی و خدماتی نسبت به اعلام مقدار و نحوه مدیریت پسماندهای و ثبت تقاضاهای انتقال پسماند در بستر سامانه یاد شده اقدام می کنند و در این راستا و پس از اعمال نظارت‌ها و بررسی‌های لازم، در صورت عدم مغایرت زیست محیطی صدور مجوز نقل و انتقال پسماند در کشور در بستر این سامانه صادر خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!