پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4783 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۸ |
274 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

غلامرضا ابدالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت ورود وحوش به مناطق مسکونی، نیروهای این اداره کل امکان بیهوشی و زنده گیری جانور را دارند. وی اضافه کرد: علاوه بر تجهیزات بیهوشی و زنده گیری، اداره کل محیط زیست اسلام از نیروهای آموزش دیده نیز بهره مند است. […]

غلامرضا ابدالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت ورود وحوش به مناطق مسکونی، نیروهای این اداره کل امکان بیهوشی و زنده گیری جانور را دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر تجهیزات بیهوشی و زنده گیری، اداره کل محیط زیست اسلام از نیروهای آموزش دیده نیز بهره مند است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام تاکید کرد: هنگام ورود حیوانات درنده و وحشی به مناطق مسکونی، مدیریت شرایط مهمترین عامل در زنده گیری حیوان است.

ابدالی توضیح داد: جانوران وحشی در صورتی که از ازدحام و هجوم افراد احساس ترس کنند، ناخودآگاه برای محافظت از خود به آنها حمله می کنند.

وی افزود: اما اگر افراد محیط محل حضور جانور را خلوت کرده و از نزدیک شدن به آن خودداری کنند، جانور نیز احساس ترس و استرس نخواهد داشت.

وی یادآور شد: مردم نقش مهمی در زنده گیری یا مرگ یک جانور دارند چرا که حضور و هیجان آنها باعث ایجاد وحشت در حیوان شده و جانور برای دفاع از خود و غلبه بر استرس اش به سوی مردم حمله ور می شود.

ابدالی از مردم خواست هنگام حضور حیوانات وحشی و درنده به اماکن مسکونی از نزدیک شدن به این وحوش و شلوغ کردن و ایجاد ازدحام در آن مکان خودداری کنند تا حیوان دچار رعب و وحشت نشود.

وی تاکید کرد: در صورتی که مردم محیط حضور جانور را خلوت کنند و حیوان احساس خطر نکند، عملیات زنده گیری و بیهوشی آن با موفقیت همراه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته یک قلاده پلنگ نابالغ که وارد منطقه مسکونی در نوشهر مازنداران شده بود، به علت ازدحام زیاد مردم و احساس ترس و وحشت، برای دفاع از خود به آنها حمله ور و نیروی پلیس نیز ناچار به کشتن این حیوان نادر شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!