جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4809 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ |
99 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادارک خبر به نقل از (سنا) و به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت بهمن موتور به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال برای خرید قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود. این اوراق ۴ ساله و با […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادارک خبر به نقل از (سنا) و به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت بهمن موتور به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال برای خرید قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۸ درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود.

به منظور تضمین پرداخت اقساط و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهمن، ایران خودرو و بهمن دیزل توثیق شده است. تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق بر عهده سندیکایی متشکل از شرکت‌های تامین سرمایه لوتوس پارسیان و امید است.

شرکت کارگزاری پارسیان عامل فروش، شرکت واسط مالی اردیبهشت سوم ناشر اوراق و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق هستند.

در این اوراق، شرکت واسط مالی اردیبهشت سوم (ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز (قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو) شرکت بهمن موتور (بانی) را نقدی خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می‌شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق ناشر و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

پس از انتشار موفق دو مورد اوراق برای شرکت‌های بهمن موتور و بهمن دیزل هر یک به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال در سال گذشته، این سومین تامین مالی گروه بهمن از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!