شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4925 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ |
106 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر به نقل از هنر آنلاین: این معادن متروکه که در میان هزاران معدن واقع در شهر جینیون چین قرار دارند، به عنوان بخشی از یک پروژه وسیع‌تر برای احیای این منطقه و ایجاد امکاناتی برای مردم محلی و گردشگران تبدیل شده است. استودیوی معماری و طراحیDnA مستقر در پکن سه گودال از […]

به گزارش ادارک خبر به نقل از هنر آنلاین: این معادن متروکه که در میان هزاران معدن واقع در شهر جینیون چین قرار دارند، به عنوان بخشی از یک پروژه وسیع‌تر برای احیای این منطقه و ایجاد امکاناتی برای مردم محلی و گردشگران تبدیل شده است.

استودیوی معماری و طراحیDnA مستقر در پکن سه گودال از ۹ گودال این معادن را تکمیل کرده که شامل کتابخانه، محل اجرا و فضایی برای گردهمایی است. معماران در طراحی‌های این معادن بر تاریخ غنی بناها و سنگ نبشته‌های منطقه تمرکز کرده‌اند و طراحی بیش از حد مناطق توریستی محبوب در روستاهای چین را به چالش می‌کشند.

معماران پروژه معتقدند که این طرح، بهبود اکولوژیکی برای اصلاح ماهیت قطع ارتباط با طبیعت است. پروژه تبدیل معادن یک مداخله نسبتاً حداقلی، بازسازی و ارتقاء کوچک است که به امکان تغییر فضای معادن مختلف می‌پردازد. 

 هر معدن فرم و الگوهای متمایزی دارد که در نتیجه حفاری‌هایی که در آن انجام شده، شکل گرفته است.

 اولین فضا با نام «معدن هشت» به یک کتابخانه باز تبدیل شده. سکوهای سنگی موجود آن حفظ و پله‌های بتنی جدید و قسمت‌های نشیمن آن با فولاد و بامبو پرس شده، ساخته شدند. قفسه‌های حاوی کتاب در پله‌های بزرگ معدن تعبیه شده‌ که شکل مخروطی‌اش مناطقی طبیعی برای مطالعه ایجاد می‌کند. در سکوها علاوه بر مطالعه، امکان خوشنویسی و دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی هم مهیا است.

فضای دوم، «معدن ۹» به دلیل ویژگی‌های آکوستیک مخروطی شکل و غار مانند به عنوان فضای اجرا استفاده می‌شود. یک استیج سنگی صاف و قسمت نشیمن فرو رفته به این فضا اضافه شده است.

«معدن ۱۰»، فضای سوم، به منطقه‌ای برای نمایش روند استخراج سنگ تبدیل شده است. دارای قسمت نشیمن پلکانی و جزئیات چوبی است که آن را با سایر امکانات یکپارچه می‌کند. 

معمار پروژه معادن گفته است: «سه  معدن اول قبلاً توجه و بحث را در مورد استفاده مجدد از معادن و معادن متروکه جلب کرده است. بنابراین پروژه را می‌تواند پاسخی به معضل کنونی و طرز تفکر جدید ما در مورد زندگی عمومی در نظر گرفت.»

در هر سه فضا، از نور مصنوعی برای برجسته کردن اشکال و نشانه‌های نامنظم در سطوح سنگی استفاده شده است. علاوه بر توسعه بیشتر معادن دیگر منطقه، برنامه‌هایی برای ایجاد مرکز اطلاع‌رسانی در مسیر این معادن در دست اقدام است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!