جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4935 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ |
123 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

گروه سینمایی هنرآنلاین: پس از ادامه حواشی برنامه نمایش مستند «قصه‌های هزار و یک روز» ساخته حبیب احمدزاده که با حضور پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش رقم خورد، سام رجبی (عضو پیشین تیم ملی جودو ایران که پس از رسوایی دوپینگ به آمریکا پناهنده شد)، فیلمی از درگیری خود با پرستویی منتشر کرد. این فیلم در فضای […]

گروه سینمایی هنرآنلاین: پس از ادامه حواشی برنامه نمایش مستند «قصه‌های هزار و یک روز» ساخته حبیب احمدزاده که با حضور پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش رقم خورد، سام رجبی (عضو پیشین تیم ملی جودو ایران که پس از رسوایی دوپینگ به آمریکا پناهنده شد)، فیلمی از درگیری خود با پرستویی منتشر کرد. این فیلم در فضای مجازی با واکنش‌های بسیار مواجه شد که بیشتر آنها در ستایش سیلی بازیگر نامدار ایرانی به دست ورزشکار دوپینگی در حمایت ایران و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. همین موضوع سبب شد پرستویی با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد.

بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» درباره ماجراهای سفر به آمریکا گفت: «سلام و عرض ادب خدمت عزیزانی که که چهره بنده را می‌بینند و صدایم را می‌شنوند، من لازم دانستم توضیحی به شما عزیزان بدهم که این دو، سه روزه چه اتفاقی افتاده است. ما حدود دو هفته‌ای است که با فیلمی تحت عنوان «قصه‌های هزار و یک روز» ساخته دکتر حبیب احمدزاده که در آن جز بحث صلح هیچ چیز دیگری نبوده به آمریکا آمده‌ایم. این فیلم کاملا مستند است و روایت کلیه فعالیت‌ها و کارهای بشردوستانه‌ای بوده که در طول ۱۰ سال گذشته انجام شده است. ما به دعوت گروه‌های صلح‌طلب آمریکایی به آنجا رفتیم تا این فیلم را در شهرهای مختلف آمریکا نمایش دهیم و این اتفاق رخ داد.

اتفاق خوبی هم رخ داد، ایرانی‌ها، خارجی‌ها و آمریکایی‌ها آمدند و دیدند و عکس‌العمل خوبی نشان دادند اما در دو مجلس اتفاقی که نباید افتاد و آن این که پنج، شش نفر با پرچم‌های خودشان دم سینماها آمدند و مانع ورود مردم به سینما شدند، یعنی از مردم می‌خواستند که شما این فیلم را نبینید؛ وقتی با مخالفت آدم‌ها مواجه می‌شدند شروع به دادن فحش‌های ناموسی می‌کردند. در حالی که آن‌ها با خانواده‌شان آن‌جا آمده بودند، اما این افراد هتاکی می‌کردند و مانع ورود آدم‌ها به سینما می‌شدند. حتی ما از آن‌ها دعوت می‌کردیم شما هم بیایید فیلم را ببینید ولی آن‌قدر صدایشان بالا بود که صدای ما را نمی‌شنیدند و مدعی بودند ما زبان هشتاد میلیون آدم هستیم. من می‌گویم کدام هشتاد میلیونی که ما شهروندش هستیم و از نزد آن‌ها می‌آییم؟

تمام هم نمی‌شد، با همان وضعیت به یک شهر دیگر می‌آمدند و همان فحاشی را ادامه می‌دادند. من حتی از این عزیزان خواستم صدایشان را پایین بیاورند تا با هم صحبت کنیم؛ گفتیم: به خدا ما صبر داریم برای این که بنشینیم با هم گفت‌وگو کنیم. بعد شما سوالی می‌کنید و جوابی می‌خواهید که نیازمند توضیح بسیار است و من نمی‌توانم آن سوال را تستی جواب دهم؛ شاید هم اصلا لازم نیست که من جواب این سوال شما را بدهم. من با هدف صلح به اینجا آمده‌ام، آمده‌ام تا کنار هم بنشینیم و فیلمی را ببینیم که پیامش صلح است و می‌خواهد به تمام مردم نشان دهد صلح چیز خوبی است و جنگ ویرانگر. خب با این صحنه مواجه می‌شویم.

حتی پلیس حضور پیدا می‌کند و حرف‌های بنده و ایشان را می‌شنود و آن‌ها را محکوم می‌کند که شما حق ندارید به این شکل ورود کنیدو از یک شهر دیگر دوباره بدو بدو، افراد را تعقیب کنید و آرامش آن‌ها را بگیرید و نگذارید مردم به سینما بروند. خب شما می‌توانید نیایید. بعد چرا فحاشی؟ چرا هتاکی؟ چرا حرف‌هایی که شایسته یک آدم نیست؟ شمایی که می‌گویی در مهد آزادی و در مملکتی که آزادی بیان هست زندگی می‌کنی، آیا آزادی بیان فقط این است که شروع کنی آنچه فحاشی و توهین به ناموس مردم است بر زبان بیاوری؟!»

بسیاری از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سیلی پرویز پرستویی، او را ستایش کردند و البته گلایه داشتند که چرا محکم‌تر نزده، چرا به مچ دست ورزشکار دوپینگی زده و اصلا چرا وقت خود را با گوش دادن به حرف‌ها و توهین‌های او به قهرمانان محبوب مردم ایران هدر داده است. سین. رجبی هم با انتشار تصویر خود در یک مرکز پزشکی ادعا کرده با سیلی پرستویی دچار آسیب جسمی و روحی شده و نزد پزشک رفته است؛ تصویری که موضوع خنده و شوخی بیشتر ایرانیان شد و برخی با انتشار برش‌هایی از فیلم‌های «مارمولک» و «بادیگارد» گفتند سرانجام درگیر شدن با «بچه دروازه غار» همین است!

حجم ویدئو: ۸.۸۹M
|
زمان ویدئو: ۰۰:۰۴:۲۱

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!