شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4942 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ |
89 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

گروه سینمایی هنرآنلاین: این مراسم با اجرای صابر خراسانی آغاز شد. خراسانی در ابتدا پیام رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده را خواند و در ادامه علیرضا قزوه به شعرخوانی پرداخت. سپس حاج صادق آهنگران به جایگاه آمد و بر پیکر مرحوم طالب‌زاده زیارت عاشورا خواند. در ادامه مراسم پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما گفت: در این ماه خدا برای وداع […]

گروه سینمایی هنرآنلاین: این مراسم با اجرای صابر خراسانی آغاز شد. خراسانی در ابتدا پیام رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده را خواند و در ادامه علیرضا قزوه به شعرخوانی پرداخت. سپس حاج صادق آهنگران به جایگاه آمد و بر پیکر مرحوم طالب‌زاده زیارت عاشورا خواند.

در ادامه مراسم پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما گفت: در این ماه خدا برای وداع با ماه چهره انقلاب اسلامی، حاج نادر عزیز که تربیت شده مکتب انقلاب و امام (ره) است، گرد هم آمدیم. در روز وداع با ماه رمضان همه مومنین هم اشک بر چشم دارند و هم لبخند؛ ما هم امروز هم اشک بر چشم داریم، هم حسرت بر دل و هم ابتهاج در دل. حسرت از دست دادن حاج نادر عزیز و ابتهاج از رویشی در مکتب خمینی و خامنه‌ای.ظهور پدیده‌هایی چون حاج نادر طالب‌زاده از نفحات انقلاب است، همانگونه که چمران و آوینی و حججی بودند. اینها نفحاتی است که باید خود را در مقابل آن قرار دهیم. امروز بیش از حسرت رفتنش، باید خوشحال زایش و رویش مکتب انقلاب باشیم و از این مکتب بگوییم.

وی افزود: نادر طالب‌زاده هر چقدر هم مثال‌زدنی باشد، امروز بیش از او باید درباره مکتب او سخن بگوییم. همانگونه که حاج قاسم داغ بر دل ما گذاشت اما مکتبش همچنان زنده است. حاج نادر و حاج قاسم میوه‌های انقلاب اسلامی هستند و همیشه نشانه‌ای به سمت این مکتب بزرگ بودند. 
 
جبلی ادامه داد: هیچ چیز، حتی زندگی پرزرق و برق غرب، نتوانست نادر طالب‌زاده را منحرف کند. همانقدر که مومنان او را دوست دارند، به همان اندازه مورد غضب دشمنان قرار گرفت و محبوب مومنان و مغضوب کافران شد. نادر طالب‌زاده از یک سو مظهر امید و نوآوری و نگاه روشن به آینده و از طرف دیگر درگیر با تمدن کور غرب است. شاگردان نادر طالب‌زاده نخواهند گذاشت که مکتب چمران‌ساز، آوینی‌ساز، سلیمانی‌ساز و نادرساز به افول بگراید و کمرنگ شود. امروز به همه کسانی که فراق نادر طالب زاده برایشان سخت است و برای تمام کسانی که با وقاحت از عروج او خوشحالند، می‌گویم که مکتب نادر طالب‌زاده زنده است و زنده باقی خواهد ماند.

در ادامه این مراسم حسن رحیم‌پور ازغدی گفت: ما مردان بزرگ را تا وقتی هستند اذیت و وقتی رفتند تجلیل می‌کنیم. آنچه از همه بیشتر درباره نادر طالب‌زاده اهمیت داشت روحانیت او بود. روحیه روحانی به اندازه او کم دیدم. او ریا نمی‌دانست و اهل نماز شب بود. هر فرصتی پیدا می‌کرد، مشغول نماز قضا می‌شد و مطلقاً ریاکاری را بلد نبود. در حالی که بسیاری مشغول فوت و فن ریاکاری هستند. در دوره‌ای که دوستان به دشمن می‌پیوستند، او برعکس از دل دشمن به جبهه انقلاب آمد. ما به آدم‌هایی مثل او که در ترافیک انقلاب گیر نکردند به شدت نیاز داریم. او هرچه جلوتر آمد انقلابی‌تر شد.

وی ادامه داد: توهین‌های مکرری از طرف جبهه‌های مختلفی از دشمنان، خودی‌ها و نخودی‌ها به او صورت می‌گرفت اما خودش را معطل آنها نمی‌کرد. او هیچ‌گاه واکنش شخصی نشان نداد. خطاب به همه نهادهای رسمی و فرهنگی کشور باید بپرسم: چرا همیشه عقبید؟ دیر می‌فهمید! چند ساعت دیر می‌رسید. او از همه شما گله داشت، به خصوص از کوتوله‌هایی که از او عبور می‌کردند و هنوز فکر می‌کنند عبور از مردان بزرگ، هنر است.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه بیان کرد: درس مهمی که نیروهای متدین باید به آن توجه کنند، این است که او متفکر و خلاق بود و تولید را معنا می‌کرد. بسیاری هستند که در طول این سال‌ها فقط مصرف کننده بوده‌اند. طالب‌زاده جزو مصرف‌کنندگان ایدئولوژی انقلاب نبود، گزاره‌های فکر شده از سر شعور دینی و سیاسی از او می‌شنیدیم. ما به حزب اللهی متفکر و خلاق همچون او نیاز داریم. وگرنه حزب اللهی عوام و مصرف‌کننده نمی‌توانند کاری کنند. در دوره‌ای که بسیاری از بزرگ‌نماها شک کردند و گفتند نکند خون‌هایی که ریخت و شعارهای که داده شد دروغ بود؛ طالب‌زاده بیشتر ایمان آورد. او به تنهایی پشت خاکریز می‌جنگید حتی اگر دیگران خاکریز را ترک می‌کردند. او یک چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل بود و در جهت جهانی کردن انقلاب در پوست خود نگنجید. آن هم در زمانی که بسیاری این انقلاب کبیر را می‌خواهند به صغیر تبدیل کنند و آن را به دیپلماسی بفروشند.

در بخش پایانی این مراسم با امامت حجت‌الاسلام قائم‌مقامی بر پیکر زنده‌یاد طالب‌زاده نماز میت خوانده و برای خاکسپاری در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی به بهشت زهرا بدرقه شد.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس، غلامعلی حداد عادل، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور، وحید جلیلی، رضا پورحسین، ابراهیم حاتمی‌کیا، احسان محمدحسنی، سردار عزیز جعفری، بیژن نوباوه، محمد حمیدی‌مقدم، سلیم غفوری، حسین شریعتمداری، سیدمحمد مرندی، محمدحسین صفار هرندی، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حامد بامروت‌نژاد، حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، سردار نقدی، حبیب والی‌نژاد، حمید شاه‌آبادی، حسام‌الدین آشنا، ابوالقاسم طالبی، مسعود دهنمکی، مسعود احمدی افزادی از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند.

نادر طالب‌زاده از فیلمسازان انقلابی متولد ۱۳۳۲ و از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و مجریان سینما و تلویزیون بود که جمعه نهم اردیبهشت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!