پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5060 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ |
116 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در آیین اختتامیه محفل جزءخوانی قرآن در امامزاده سیدحمزه تبریز، افزود: تا زمانی که به قرآن و دامن اهل بیت(ع) چنگ بزنیم، ترسی نخواهیم داشت و اگر از آن ها دوری کنیم، زمینه انحراف جوانان آماده خواهد شد. وی با بیان این‌که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امامزاده […]

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در آیین اختتامیه محفل جزءخوانی قرآن در امامزاده سیدحمزه تبریز، افزود: تا زمانی که به قرآن و دامن اهل بیت(ع) چنگ بزنیم، ترسی نخواهیم داشت و اگر از آن ها دوری کنیم، زمینه انحراف جوانان آماده خواهد شد.

وی با بیان این‌که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امامزاده ها باید قطب‌های فرهنگی جامعه باشند، اظهار امیدواری کرد با انجام برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی مختلف در آستان امامزادگان، این اماکن مقدس تاثیرگذاری فرهنگی بیشتری در جامعه داشته باشند و زمینه ساز برنامه‌های معنوی در عصر سرماخوردگی و انفجار اطلاعات شوند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی گفت: همچنین در این ماه، آیین‌های مذهبی، برنامه‌های متنوع و مراسم های مختلفی با همکاری ادارات و نهادهای دولتی در این امامزاده برگزار شد و بیش از سه هزار نفر در آن‌ها مشارکت کردند.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سفره افطاری برای بهره مندی ۱۰ هزار نفر از نیازمندان از این احسان در امامزاده سیدحمزه تبریز پهن شد، ادامه داد: در این مدت همچنین با همکاری کمیته امداد و بهزیستی بین نیازمندان بسته‌های معیشتی توزیع شد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن کریم در اسلام، یادآوری کرد: با توجه به فرمایش پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «قرآن، سفره پهن شده پروردگار متعال و غذای آماده الهی است، شما هرچقدر توانایی دارید از این سفره بهره مند شوید» در این راستا زمینه بهره‌مندی از این سفره الهی در جوار امامزاده سیدحمزه تبریز مهیا شده است.

حجت الاسلام حسینی، با قدردانی از متولیان برگزاری این محفل، افزود: با نصب ضریح جدید این امامزاده، توسعه و یکسان‌سازی آن گام مهمی در زیرساخت عمران و آبادی این امامزاده در کنار بخش فرهنگی آن برداشته شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!