پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5156 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ |
121 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به شصت‌وهفتمین روز خود، انگلیس مدعی نابودی ۱۶ درصد نیروی زمینی روسیه در اوکراین شد. رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) ادعا کرد: «در آغاز درگیری [در اوکراین]، روسیه بیش از ۱۲۰ گردان […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با وارد شدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به شصت‌وهفتمین روز خود، انگلیس مدعی نابودی ۱۶ درصد نیروی زمینی روسیه در اوکراین شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) ادعا کرد: «در آغاز درگیری [در اوکراین]، روسیه بیش از ۱۲۰ گردان تاکتیکی خود یعنی تقریباً ۶۵ درصد از کل نیروی رزمی زمینی خود را به این جنگ اختصاص داد».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «این احتمال وجود دارد که بیش از یک چهارم این واحدها (۱۶ درصد نیروی زمینی روسیه) در حال حاضر در نبرد اوکراین ناکارآمد شده‌ و از بین رفتند».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد: «برخی از زبده‌ترین یگان‌های روسیه، از جمله نیروهای هوابرد وی‌دی‌وی، دچار بالاترین سطوح فرسایش شده‌اند. احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید تا روسیه دوباره این نیروها را تشکیل دهد».

پیش از این نیز «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر لزوم قطع واردات نفت و گاز از روسیه، گفت باید منابع مالی مسکو برای جنگ علیه اوکراین را بخشکانند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز با اشاره به نابودی یک سامانه پدافندی «اس-۳۰۰» و یک فروند بالگرد نظامی اوکراین، گفت بیش از ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی نیز از پای درآمدند. (جزئیات بیشتر)

خ


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!