شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5283 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ |
114 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تاکنون یکی از مهم‌ترین مشکلات مسئله جمعیت، فقدان متولی بوده است؛ خوشبختانه با تصویب قانون جوانی جمعیت و انتخاب دبیر ستاد ملی جمعیت، این مانع ساختاری برطرف شد. ضمن تبریک به جناب آقای دکتر فروتن، باید گفت وی رسالتی سنگین به‌عهده دارد؛ نهادها و دستگاه‌های مرتبط با جمعیت، سالهاست […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تاکنون یکی از مهم‌ترین مشکلات مسئله جمعیت، فقدان متولی بوده است؛ خوشبختانه با تصویب قانون جوانی جمعیت و انتخاب دبیر ستاد ملی جمعیت، این مانع ساختاری برطرف شد.

ضمن تبریک به جناب آقای دکتر فروتن، باید گفت وی رسالتی سنگین به‌عهده دارد؛ نهادها و دستگاه‌های مرتبط با جمعیت، سالهاست که با اندیشه، مقررات و به‌طورکلی تنظیمات متفاوتی حرکت کرده‌اند و اقدامات انجام‌نشده حداقل سه دهه گذشته انباشت شده است.

از سوی دیگر به‌دلیل این فرصت­‌سوزی­‌ها و شیب پیر شدن کشور، وقت برای جبران اندک است؛ ستاد ملی جمعیت در زمانی اندک باید دستگاه­‌ها را به حرکت وادارد و در راستای تحقق سیاست‌­های کلی جمعیت و قانونی جوانی جمعیت هم­‌راستا سازد.

با این حال، طی سال­های گذشته تعدادی از کنشگران جمعیت، به‌ویژه جوانان، به‌طور خودجوش فعالیت‌هایی را انجام داده­‌اند که هرچند با مطلوب فاصله دارد اما در قیاس با گذشته، امیدوارکننده است و می­‌تواند ظرفیت خوبی برای کمک به ستاد باشد.

ان شاء الله ستاد ملی جمعیت بتواند با استعانت از خدای متعال و با استفاده از همه ظرفیت­های موجود مسیر کشور به­‌سوی جوان‌سازی را باز نماید.

دکتر مسعود عالمی نیسی، سرپرست مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور

انتهای پیام/+

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!