پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5312 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ |
113 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در دبیرستان شاهد دختران ساری افزود: شهید مطهری را باید از نو شناخت و بنابر نیازهای امروز جامعه بار دیگر، پای درس‌های این شخصیت فرهیخته نشست. وی خاطر نشان کرد: شهید مطهری یک چهره یا نام ماندگار در قاب […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در دبیرستان شاهد دختران ساری افزود: شهید مطهری را باید از نو شناخت و بنابر نیازهای امروز جامعه بار دیگر، پای درس‌های این شخصیت فرهیخته نشست.

وی خاطر نشان کرد: شهید مطهری یک چهره یا نام ماندگار در قاب تاریخ و عرصه فرهنگ، اندیشه و سیاست ورزی است که می توان از سرچشمه رسالت وی درس گرفت و با توجه به بصیرت ایشان تمامی معلمان، دانش آموزان و دیگر اقشار مردم در مسیر حق و حقانیتی که ایشان پیمودن قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت : مجموعه آموزش و پرورش برای تداوم یادگیری در شرایط سخت کرونایی با جان و دل پای کار ایستاده و روند آموزش دانش آموزان را با حداقل ترین امکانات رها نکردند و باید به دلیل جانفشانی های این شخصیت های فرهیخته، این روزها بیش از پیش قدردان تلاش های ماندگار آنان باشیم.

وی اضافه کرد : دانش آموزان آینده سازان این نظام و ادامه دهنده راه اسلام هستند و روند آموزش و کیفیت یادگیری آنان باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

محمدی لائینی گفت : بزرگداشت مقام معلم ارزش نهادن، به جایگاه رفیع قلم و دانش است که خدای سبحان به آن سوگند یاد کرده و معلمی که به تعبیر حضرت امام راحل (ره) شغل انبیا است، رسالتی بزرگ و الهی به شمار می‌رود که بر دوش اساتید حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است.

امام جمعه ساری تصریح کرد: معلمان علم و دانش را به شاگردان یاد داده و زمینه را برای رسیدن به قله‌های کمال و معنویت فراهم می‌آورند از این رو آحاد مردم به ویژه مسوولان امر قدردان تلاش‌های این باغبان‌های بوستان علم و معرفت باشند.

به گزارش ایرنا، پس از شهادت آیت الله مرتضی مطهری روز ۱۲ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده است.

مازندران دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز ۴۵ هزار معلم و  چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!