شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5320 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ |
80 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا سردار اسماعیلی امروز دوشنبه درجریان سفر به خلخال و بررسی آخرین وضعیت طرح‌های گازرسانی روستایی این شهرستان اعلام کرد: در حال حاضر ۵۲۹ هزار و ۷۳۹ مشترک گاز طبیعی در در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل از نعمت استفاده از گاز طبیعی برخوردار هستند. مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: […]

به گزارش ایرنا سردار اسماعیلی امروز دوشنبه درجریان سفر به خلخال و بررسی آخرین وضعیت طرح‌های گازرسانی روستایی این شهرستان اعلام کرد: در حال حاضر ۵۲۹ هزار و ۷۳۹ مشترک گاز طبیعی در در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل از نعمت استفاده از گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: گازرسانی به اقصی نقاط استان به عنوان یکی از برکات نظام و دولت با شتاب بسیار مطلوبی تداوم دارد، بطوری که طی سالهای گذشته هرسال قریب به ۱۰۰ روستای جدید به شبکه گازرسانی متصل شده‌اند و اکنون هم شبکه گازرسانی به ۵۹روستای جدید در حال اجراست که همه این پروژه‌ها امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴ درصد از جمعیت روستایی خلخال از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اضافه کرد: از مجموع ۵۹ پروژه گازرسانی روستایی استان اردبیل ۸ پروژه در مناطق روستایی این شهرستان است که با تکمیل وبهره‌برداری از این طرح‌ها شاخص بهره‌مندی اهالی روستاهای خلخال از گاز طبیعی به ۹۶ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: در حالی که سرانه گازرسانی روستایی به ازای هر نفر در کشور۴۵۰ میلیون ریال تعیین شده هزینه گازرسانی به مناطق روستایی کوهستانی وصعب العبور خلخال بیش از چندین برابر سرانه تعیین شده بوده و در برخی از مواقع هزینه سرانه اجرای طرح های گازرسانی این شهرستان ۳ میلیارد ریال نیز می‌رسد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص عملکرد شرکت گاز استان اردبیل در حوزه جذب مشترک اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۹۲ مشترک جدید در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تجاری جذب این شرکت شدند که با احتساب مشترکین جدید تعداد مشترکین گاز طبیعی در این استان از بدو تأسیس این شرکت به ۵۲۹ هزار ۷۳۹ مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی در سطح استان اردبیل را یکهزار و ۴۴۸ روستا برشمرد و گفت: از مجموع  ۵۳۰ هزار مشترک گاز طبیعی بیش از ۱۴۳ هزار مشترک در بخش روستایی و بیش از ۳۸۶ هزار مشترک در بخش شهری از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به نیاز شرکت گاز استان اردبیل به کارکنان ومدیران متخصص و مجرب در صنعت گاز اظهار کرد: در صورتی که انتخاب مدیران این شرکت با لحاظ تخصص‌مداری و بدور از فشارهای سیاسی صورت گیرد، سطح ارائه خدمات به مشترکین بهبود پیدا کرده و مشکلات ناشی از بی‌تجربگی مدیران تحمیلی به این شرکت حذف خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: انتخاب پیمانکاران پروژه‌های گازرسانی روستایی بصورت سامانه متمرکز کشوری حوزه کاری مدیران استانی این شرکت را در انتخاب پیمانکاران محدود کرده وهمین امر برخی از اوقات منجر به نارضایتی مسوولین مردم شهرستان‌های مختلف استان از نوع و نحوه انتخاب فعالیت پیمانکاران شده است.

وی همچنین از تخصیص ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم حفاری‌های پروژه‌های گازسانی روستایی در سال جاری خبر داد وافزود: با امضای تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن استان اردبیل سطح معابر حفاری شده روستاهای استان زیر پوشش آسفالت می‌رود.

مدیر شرکت گاز استان اردبیل ارتقای روش‌های خدمت رسانی به مشترکین را از اقدامات ارزنده شرکت گاز استان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع برشمرد و ادامه داد: تمامی خدمات این شرکت به صورت غیرحضوری ارائه می شود و کلیه شهروندان می‌توانند با ورود به وبسایت شرکت گاز استان اردبیل به نشانی www.nigc-ar.ir و با وارد نمودن کد اشتراک به خدمات ارائه شده در بستر وب دسترسی داشته باشند.

 مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از کلیه مشترکین شرکت گاز استان در خواست کرد نسبت به موارد ایمنی، توجه خاص و دقیق داشته باشند تا در آینده شاهد هرگونه حوادث ناشی از مصرف ناایمن گاز طبیعی نباشیم.

همچنین در این نشست سید جواد یحیی‌زاده، سرپرست فرمانداری خلخال با انتقاد از عملکرد ضعیف و توام با ایجاد نارضایتی پیمانکاران مجری پروژه‌های گازرسانی روستایی این شهرستان گفـت: پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت گاز استان به تعهدات خود در قبال ترمیم خرابی حفاری گاز در روستاهای خلخال عمل نمی‌کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!