پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5322 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ |
103 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه، و تیم نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند.   تیم نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و چهارم این پیکارها به مصاف ذوب آهن رفت و […]

به گزارش ایرنا هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که ۲ تیم‌ فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه، و تیم نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند.  

تیم نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و چهارم این پیکارها به مصاف ذوب آهن رفت و در یک بازی تماشایی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی خانگی و در مصاف با سپاهان با نتیجه چهار بر ۲ مغلوب شد؛ تیم فولاد نیز میهمان تیم نساجی بود که با نتیجه ۲ بر صفر پیروز میدان شد.

فولادی ها به همراه جواد نکونام تاکنون در ۹ بازی به برتری رسیدند و برد آنها در هفته قبل برابر نساجی آنها را به صدر جدول و کسب سهمیه آسیایی نزدیک تر کرد که این اتفاق موجب رضایت هواداران شد اگر چه این نماینده خوزستان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بسیار درخشان ظاهر شد.

تیم‌ نفت آبادان نیز در هفته گذشته یک باخت بسیار بد کسب کرد و نتوانست جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دهد که این موضوع ناراحتی هواداران این تیم را به همراه داشت.

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل تاکنون ۱۳ باخت، هشت تساوی و سه برد در پرونده دارد که نسبت به فصل های قبل عملکرد بسیار ضعیفی است. این تیم اگر نتواند در بازی های باقیمانده تا پایان فصل، امتیاز لازم را کسب کند در ادامه باید برای بقا در لیگ بجنگد.

نفت مسجدسلیمان – تراکتورسازی

در هفته بیست و پنجم شاهد یکی از حساس ترین بازی های هفته بین تیم های نفت و تراکتور در مسجدسلیمان خواهیم بود؛ جایی که هر ۲ تیم برای رهایی از قعر جدول نیاز به هر سه امتیاز بازی دارند که این موضوع کار را سخت تر کرده و به زیبایی بازی کمک می کند.

جدال تیم‌های نفت مسجدسلیمان و تراکتور در واقع رقابت بین تیم‌های ندار و دارای فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد. هر ۲ تیم از یکدیگر شناخت خوبی داشته و قطعا برای کسب امتیاز محتاطانه بازی می کنند. 

تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشت و بر خلاف پیش بینی‌ها نتوانست بازی‌های خوبی ارائه دهد، این تیم اکنون در مکان چهاردهم و تیم تراکتور نیز در جایگاه سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفته است.

تیم نفت مسجد سلیمان در هفته های سپری شده از مسابقات، از نظر امتیاز گیری تیم موفقی نبوده و با ۱۷ امتیاز از ۲۴ بازی یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک به شمار می رود.

هدایت نفتی های مسجدسلیمان در نیم فصل اول بر عهده فراز کمالوند بود که پس کش و قوس فراوان سرانجام از این تیم کنار رفت و جای خود را در نیم فصل دوم به محمود فکری داد که پیش از این سابقه حضور در تیم نفت را داشت اما حضور این سرمربی هم چندان دوامی نداشت و جای خود را به رضا مهاجری داد.

فکری در نیم فصل دوم با جذب هفت بازیکن در پست های مختلف به دنبال خلق یک خاطره خوب دیگر برای تیم نفت مسجدسلیمان بود تا نام خود را در این تیم به خوبی ماندگار کند اما این بار نتوانست اهدافش را به خوبی پیاده کند و از تیم برکنار شد.

نفتی ها برای بقا در لیگ هنوز فرصت لازم را داشته و باید از بازی های باقی مانده خود نهایت استفاده را ببرند.

یکی از نقاط ضعف تیم نفت مسجدسلیمان و تراکتور تزلزل در خط دفاعی آنها است که تاکنون به ترتیب ۲۵ و ۲۹ گل دریافت کرده اند همچنین در خط حمله عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

فولاد خوزستان – گل گهر

تیم فولاد خوزستان در نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد تا خیال هواداران از موفقیت این تیم در لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا راحت باشد. با گذشت زمان نتایج تیم فولاد رفته رفته بهتر شد و اکنون به عنوان یک رقیب جدی برای کسب سهمیه آسیایی است.

تیم فولاد با روحیه بالا پس از کسب سوپر جام و موفقیت در سه بازی آخر خود در لیگ، پا به لیگ قهرمانان آسیا گذاشت و عملکرد خیره کننده ای در این رقابت ها داشت.

این نماینده کشورمان در رقابت های آسیا موفق به کسب ۱۲ امتیاز شد و به عنوان تیم نخست از گروه سوم مسابقات، راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، اتفاقی که برای فوتبال کشورمان بسیار خوشایند بود. 

نقطه قوت تیم فولاد در سه سال گذشته، خط دفاع و هافبک‌های قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند. حضور موسی کولیبالی و عارف آقاسی در قلب خط دفاع فولاد، نه تنها قدرت دفاعی آنها را مستحکم تر کرده بلکه به گلزنی فولادی ها در ارسال ها کمک می کند.

تیم فولاد در نیم فصل دوم بازیکنانی همچون آرش رضاوند، عارف آقاسی، علیرضا کوشکی، محمدرضا خلعتبری، مهدی شیری و شهاب گردان را به خدمت گرفت و این موضوع به استحکام خطوط مختلف تیم کمک کرده و دست جواد نکونام روی نیمکت بازتر از گذشته است.

شاگردان جواد نکونام در هفته آینده، سد محکمی همچون مس رفسنجان را پیش رو دارد که اکنون در جایگاه چهارم جدول رده بندی جای گرفته است. فولادی ها اگر می خواهند نوار بردهای خود را ادامه دهند باید از این دیدار سخت و نفسگیر نتیجه بگیرند.

تیم گل گهر در این فصل بازی‌های زیبایی به نمایش گذاشته و از بازیکنان جنگنده‌ای بهره می‌برد لذا امتیاز گرفتن از این تیم حتی در اهواز کار آسانی نیست که کادر فنی فولاد از این موضوع به خوبی آگاه است. این تیم از ۲۴ بازی گذشته خود هشت برد، ۱۱ مساوی و پنج باخت کسب کرده و به دنبال نهمین پیروزی خود است.

لوسیانو پریرا که امید اول فولادی ها در امر گلزنی به شمار می رود هر موقع در ترکیب تیم حضور داشته، بسیار موثر ظاهر شده است. پریرا تاکنون ۹ گل برای سرخپوشان اهوازی به ثمر رسانده و در کنار پاتوسی یکی از گلزن‌ترین بازیکنان فولاد است.

آخرین تقابل گل گهر و فولاد خوزستان با برتری یک بر صفر فولاد به پایان رسید. حال باید دید که این بار شاگردان نکونام قادر به شکست تیم گل گهر در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز هستند یا خیر؟

شهر خودرو – نفت آبادان

تیم صنعت نفت آبادان در این فصل با عملکردی قابل توجه، توانسته در پایان هفته بیست و چهارم با کسب ۳۱ امتیاز در رده هشتم جدول قرار گیرد؛ کسب این نتایج در شرایطی رقم خورده که بسیاری از بازیکنان نفت آبادان ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا شدند و پیش بینی می‌شد که نفتی ها با مشکل بزرگی روبه رو شوند اما علیرضا منصوریان سرمربی این تیم شاهکار کرد و امید را به تیم برگرداند.

نفت آبادان با وجود مشکلات مالی که دارد، در نیم فصل دوم توانست با کیفیت و تلاش بازیکنانش به نتایج موفقیت آمیزی برسد و خود را به صدر جدول نزدیک تر کند. 

در نیم فصل اول مشکلات مالی باشگاه نفت آبادان به حدی بود که بازیکنان این تیم، چندین مرتبه ساز جدایی زده و دست به اعتصاب زدند که با پادرمیانی علیرضا منصوریان و بزرگان تیم در تمرینات حاضر شدند. 

شاگردان منصوریان در صورت برد مقابل شهر خودرو، می‌توانند خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند. برزیلی‌های ایران هفته گذشته مقابل سپاهان بازی نه چندان دلچسبی به نمایش گذاشته و در پایان با نتیجه چهار بر ۲ مغلوب شدند.

در فصل جاری و با وجود گذشت ۲۴ هفته از بازی‌ها، صنعت نفت بیرون از خانه نتایج به نسبت خوبی کسب کرده که این موضوع نشان از دقت بالای کادر فنی نفت دارد. نفت آبادان در خط هافبک از بازیکنان خوب و تاثیرگذاری همچون طالب ریکانی بهره می‌برد اما در خط دفاعی با مشکل اساسی رو به رو است.

در این بازی تیم شهر خودرو که در جایگاه شانزدهم جدول رده بندی قرار دارد، محکوم به کسب امتیاز است تا در لیگ برتر باقی بماند اگرچه آنها در خانه بازی می کنند و در چند بازی آخر نشان دادند که به راحتی برابر حریفان تسلیم نمی شوند.

با توجه به نزدیکی تیم ها در جدول رده بندی و فاصله چهار امتیازی نفت با تیم پنجم جدول، رسیدن به رتبه های بالایی جدول برای تیم نفت آبادان دور از دسترس نیست.

تیم های فولاد خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان اکنون به ترتیب با ۳۸، ۳۱ و ۱۷ امتیاز در مکان های چهارم، هشتم و چهاردهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال جای گرفته‌اند. 

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و پنجم مسابقات به شرح ذیل است:

۱۳ اردیبهشت ماه:

نفت مسجدسلیمان – تراکتور (ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان – ساعت ۲۰:۳۰)

شهرخودرو – نفت آبادان ( ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد – ساعت ۱۸)

۱۴ اردیبهشت ماه:

فولاد – گل گهر (ورزشگاه شهدای فولاد اهواز – ساعت ۲۰:۳۰)

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!