جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5324 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ |
110 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا،  هواشناسی مازندران شرایط جوی امروز استان را ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی و اعلام کرد که با عبور ناپایدارهای جوی از امشب ، آسمان مازندران در نخستین روز از تعطیلات عید فطر در روز سه‌شنبه هر چند نیمه ابری و از عصر و شب […]

به گزارش ایرنا،  هواشناسی مازندران شرایط جوی امروز استان را ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی و اعلام کرد که با عبور ناپایدارهای جوی از امشب ، آسمان مازندران در نخستین روز از تعطیلات عید فطر در روز سه‌شنبه هر چند نیمه ابری و از عصر و شب بویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران همراه است اما شهروندان شاهد افزایش سه تا پنج درجه ای دمای هوا در مناطق مختلف خواهند بود. 

هواشناسی، شرایط جوی مازندران در دومین روز از تعطیلات عیدفطر در روز چهارشنبه و همچنین روز پنجشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از عصر پنجشنبه را نیز با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران با خروج سامانه ناپایداری جوی از امشب ، دمای هوا از فردا روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای افزایش دمای بین یک تا هشت درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین یک تا ۹ درجه را شاهد خواهیم بود.

در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بیشترین میزان افزایش دما مربوط به سوادکوه شمالی است، دمای هوای این منطقه از ۱۵ درجه بالای صفر در روز جاری با هشت درجه افزایش در روز جمعه به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن بیشترین میزان افزایش دما را در شهر ساری مرکز مازندران ، جویبار و میاندورد شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق از ۱۹ درجه بالای صفر در روز جاری با پنج درجه افزایش در روز جمعه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از فردا تا پایان هفته شاهد افزایش دما خواهند بود و بیشترین میزان افزایش دما نیز در طی این مدت مربوط به کلاردشت و کیاسر است. دمای هوای این مناطق از ۱۳ درجه بالای صفر در روز جاری با ۹ درجه افزایش در روز جمعه به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد. پس از آن بیشترین میزان افزایش دما با هشت درجه در کجور اتفاق می افتد و دمای هوای این منطقه نیز از ۱۳ درجه بالای صفر طی امروز، با هشت درجه افزایش در آخرین روز هفته جاری جمعه به ۲۱ درجه بالای صفر می‌رسد.

برابر داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران ساری و آمل با ۲۲ و آلاشت با ۹.۷ درجه سانتی‌‍گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌‍ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۲ درجه بالای صفر میرسد که نسبت به روز گذشته تغییری نخواهد داشت.

دریای خزر نیز طی امرز و فردا با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!