جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5360 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ |
98 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

بر اساس شرکت اینتل، انتظار می‌رود کمبود نیمه‌رسانا که صنعت فناوری و  صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار داده است تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد. به گزارش screenrant،  پت گلسینگر، مدیرعامل شرکت اینتل، می‌گوید کمبود نیمه رسانا که از سال ۲۰۲۰ بر صنایع فناوری و خودرو تأثیر گذاشته است، تا سال ۲۰۲۴ به دلیل […]

بر اساس شرکت اینتل، انتظار می‌رود کمبود نیمه‌رسانا که صنعت فناوری و  صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار داده است تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.
به گزارش screenrant،  پت گلسینگر، مدیرعامل شرکت اینتل، می‌گوید کمبود نیمه رسانا که از سال ۲۰۲۰ بر صنایع فناوری و خودرو تأثیر گذاشته است، تا سال ۲۰۲۴ به دلیل کمبود تجهیزات تولید ادامه دارد.

اختلالات لجستیکی ناشی از همه‌گیری COVID-۱۹ در آن سال بر کل تولید نیمه رسانا تأثیر گذاشت. همچنین  بزرگترین شرکت‌ها از این مشکلات رنج می‌برند و اپل به عنوان یک شرکت تریلیون دلاری با اعداد تیره و تار تولید مواجه شد.گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که این مشکل به این زودی حل نخواهد شد.
 جدا از اختلالات لجستیکی، رویداد‌های جهانی بر تولید ریزتراشه‌ها تأثیر می‌گذارند و وضعیت را بدتر می‌کنند. انتظار می‌رود درگیری روسیه و اوکراین دسترسی به تراشه‌ها را بیشتر تحت فشار قرار دهد، زیرا هر دو کشور صادرکنندگان کلیدی اجزای حیاتی موجود در پردازنده‌های مدرن هستند.
علاوه بر این، روسیه یک برداشت کننده گاز نئون است که برای ایجاد ریزتراشه‌ها از آن استفاده می‌شود و پالایش آن گاز‌ در اوکراین انجام می‌گیرد. به این ترتیب، احتمالا تضاد‌های خارجی بر خروجی هر دو فرآیند تأثیر می‌گذارد. در ادامه تحریم‌های اقتصادی صادر شده توسط آمریکا و متحدانش ممکن است تولید گاز نئون و پالادیوم را محدود کند و تعداد ریزتراشه‌هایی را که می‌توان در سال تولید کرد محدود خواهد شد.
گلسینگر به CNBC می‌گوید، شرکت اینتل انتظار دارد کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که مشکلات عرضه و تقاضا ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ اصلاح شود، اما اینتل و سایر شرکت‌ها آماده سرمایه‌گذاری که آماده  افزایش تولید هستند،  با اختلالات مشابهی در دستیابی به این ابزار‌ها مواجه شده اند.

نیمه هادی اینتل
شرکت اینتل علیرغم مشکلات زنجیره تامین که فرآیند‌های تولید ریزتراشه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است در حال سرمایه‌گذاری در سایت‌ها و روش‌های جدید تولید است. این شرکت ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری در تاسیسات توسعه نیمه رسانا D۱X خود در  اورگان انجام داده است. اورگانف سایت توسعه اولیه فرآیند‌های ساخت اینتل است.
به گفته این شرکت، اگرچه انتظار می‌رود کمبودها همچنان ادامه داشته باشد، اما اینتل توانست تاسیسات جدید را در آوریل ۲۰۲۲ افتتاح کند. این مکان یکی از مکان‌های جدید و ارتقا یافته برای مهندسان این شرکت خواهد بود تا بتوانند در خط تولید پردازنده‌های مصرف‌کننده و حرفه‌ای خود پیشرفت کنند.
همانطور که این شرکت تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در ابزار‌های تولیدی لازم نشان داده است، روی مهندسانی که آن‌ها را طراحی می‌کنند هم سرمایه گذاری کرده است. برای مثال اینتل، جف ویلکاکس را که به عنوان معمار ارشد سیستم‌های اپل خدمت می‌کرد و پردازنده‌های سیستم روی یک تراشه (SoC) بود، در اوایل سال جاری شکار کرد.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید