پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5370 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ |
124 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

بریتانیا به تازگی اولین فرودگاه شهری جهان را افتتاح کرده است. پهپادهای برقی و تاکسی های هوایی می توانند از بندر جدید در کاونتری استفاده کنند. قرار است این فرودگاه اولین فرودگاه از صدها فرودگاه بدون آلایندگی در مرکز شهر باشد. به گزارش weforum.org، اولین فرودگاه جهان برای پهپادهای الکتریکی و خودروهای پرنده به تازگی […]

بریتانیا به تازگی اولین فرودگاه شهری جهان را افتتاح کرده است. پهپادهای برقی و تاکسی های هوایی می توانند از بندر جدید در کاونتری استفاده کنند. قرار است این فرودگاه اولین فرودگاه از صدها فرودگاه بدون آلایندگی در مرکز شهر باشد.
به گزارش weforum.org، اولین فرودگاه جهان برای پهپادهای الکتریکی و خودروهای پرنده به تازگی در مرکز شهری در بریتانیا افتتاح شد. اگر موفقیت آمیز باشد، طرحی برای صدها نفر دیگر در سراسر جهان خواهد بود.
پاپ آپ Air-One در شهر کاونتری ساخته شده است. این فرودگاه برای هواپیماهای بدون سرنشین برقی و تاکسی های هوایی طراحی شده است و خود فرودگاه از سلول های سوختی هیدروژنی تغذیه می کند.

این پروژه نتیجه مشارکت شورای شهر کاونتری و استارت‌آپ بریتانیایی Urban-Air Port Ltd است تا پتانسیل تحرک هوای شهری را برای کاهش ازدحام و آلودگی هوا نشان دهد.
بازوی تحرک هوایی هیوندای حتی یک مدل سایز کامل از تاکسی هوایی SA-1 خود را ارسال کرده است که در فرودگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. Urban-Air Port می گوید فقدان زیرساخت های مناسب یکی از بزرگترین موانع توسعه هواپیماهای برخاست عمودی الکتریکی (eVTOL) است.
Air-One به گونه ای طراحی شده است که کاملاً مستقل باشد و با وسایل نقلیه الکتریکی یکپارچه شود تا یک شبکه حمل و نقل عمومی کاملاً پایدار ایجاد کند. ساخت آن نیز آسان است. کل پروژه در کاونتری از برنامه ریزی تا تکمیل فقط ۱۵ ماه طول کشید.
ریکی ساندو، بنیانگذار بندر هوایی شهری، با توصیف افتتاحیه به عنوان یک لحظه مهم، گفت: این آغاز عصر جدیدی از حمل و نقل است، عصری با انتشار صفر و سفرهای بدون تراکم بین و درون شهرها که مردم را وادار می کند. سالم تر، شادتر و مرتبط تر.»
محققان می گویند بازار تحرک هوایی پیشرفته می تواند تا سال ۲۰۲۷ به ۱۲.۴ میلیارد دلار در سراسر جهان برسد .
Air-One در تابستان ۲۰۲۲ به روی عموم باز خواهد بود و سپس Urban-Air Port قصد دارد آن را برچیده و به سایت‌های دیگر در بریتانیا منتقل کند تا افراد بیشتری بتوانند این مفهوم را در عمل ببینند. در حالی که سایت کاونتری باز است، پروازهای نمایشی توسط پلیس و هواپیماهای بدون سرنشین باری انجام خواهد شد.
ساندو قصد دارد بیش از ۲۰۰ “ورتیپورت” را در سراسر جهان افتتاح کند، با برنامه ریزی در حال حاضر در سایت هایی در لندن، لس آنجلس، استرالیا، کره جنوبی، فرانسه، آلمان، اسکاندیناوی و آسیای جنوب شرقی در حال انجام است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید