جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 54197 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ |
96 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

صادقی سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد و از همان سال‌های کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند. او نخستین بار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرد و در کنار […]

صادقی سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد و از همان سال‌های کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند. او نخستین بار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرد و در کنار نقاشی عطش او به ادبیات نیز اوج گرفت.

سال ۱۳۵۲ در امتحان ورودی هنرستان هنر‌های زیبا پسران تهران و سال ۱۳۵۵ در کنکور دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شد. او دوره کارشناسی ارشد و دکتری پژوهش هنر را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان رساند.

به گزارش ادراک خبر ؛ صادقی سال‌ها به عنوان نقاش، گرافیست و کاریکاتوریست فعالیت می‌کرد و عضو واحد تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران بود و سال ۱۳۸۴ به ریاست موزه هنر‌های معاصر تهران انتخاب شد.

حبیب‌الله صادقی سال‌ها به تدریس هنر پرداخت و در دانشکده هنر‌های زیبا، دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا و واحد هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز دانشجو تربیت کرد.

صادقی از چهره‌های مهم هنر انقلاب و دفاع مقدس بود و آثار فراوانی با این رویکرد از او به یادگار مانده است. این هنرمند برجسته در ماه‌های پایانی زندگی در کارگاه خود در موزه هنرهای معاصر فلسطین سرگرم آفریدن آثار انقلابی بود.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری، معاون امور هنری وی به ترتیب در ماه‌های آبان و بهمن سال گذشته از کارگاه نقاشی زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی بازدید و با وی گفت‌وگو کرده بودند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!