پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5426 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ |
107 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار یونس زبیدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ساماندهی گروه‌های جهادی استان و برنامه‌ریزی برای خدمت رسانی هرچه بهتر آن‌ها در مناطق کم برخوردار و جلوگیری از تشکیل گروه‌های جهادی خارج از مجموعه بسیج سازندگی، اظهار داشت: اردوهای جهادی طرح هجرت با حضور بسیجیان فعال […]

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار یونس زبیدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ساماندهی گروه‌های جهادی استان و برنامه‌ریزی برای خدمت رسانی هرچه بهتر آن‌ها در مناطق کم برخوردار و جلوگیری از تشکیل گروه‌های جهادی خارج از مجموعه بسیج سازندگی، اظهار داشت: اردوهای جهادی طرح هجرت با حضور بسیجیان فعال در پایگاه‌های مقاومت و محلات از دهه ۸۰ فعالیت خود را در مناطق محروم آغاز کرد. 
وی افزود: پس از این قرار شد، سازماندهی گروه‌های جهادی بر عهده سپاه و دولت تنها نقش پشتیبان را داشته باشد؛ به مرور زمان این فعالیت ادامه داشت تا به صورت رسمی در سال ۱۳۷۹ سازمان بسیج سازندگی شکل گرفت و به یکی از سازمان‌های اصلی بسیج و سپاه  تبدیل شد.
سرهنگ پاسدار زبیدی اظهار داشت:  پس از دوران دفاع مقدس و پایان جنگ سخت ،بسیج در جبهه دیگری و در جنگ نرم و محرومیت زدایی و همچنین خنثی‌سازی فتنه‌های دشمن مسئولیتهای خطیری را بر عهده دارد و امیدآفرینی به جامعه نیز از دیگر رسالت‌های سازمان بسیج سازندگی است.
وی بیان کرد: در سال‌های گذشته افرادی  که با بدنه بسیج و سپاه زاویه پیدا کردند با تشکیل گروه‌های جهادی بدون‌ شناسنامه و خارج از مجموعه بسیج  به فعالیت در برخی مناطق رو آوردند که از نظر سازمان بسیج سازندگی این گروه‌های جهادی رسمیت نداشته و بعضاً اقداماتی  صورت می‌دهند که در شأن مجموعه سپاه و بسیج نیست.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خوزستان گفت: همواره در دولتی که در تراز انقلاب است هیچ فعالیتی بدون نظارت و بدون کسب مجوز قانونی از طرف سپاه و بسیج صورت نمی‌گیرد و تمامی فعالیت های سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی نیازمند مجوز های لازم و قانونمند کردن نهادهای مسئول است. 
سرهنگ زبیدی با بیان اینکه فعالیت گروههای جهادی خارج از مجموعه سپاه و بسیج به بدنه نظام آسیب وارد می کند اظهار داشت: همواره در کنار گروه های جهادی انجمن‌های مردم نهاد، هیات های مذهبی، بسیج اصناف و سایر مجموعه‌های بسیج به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند اما تمامی آنها زیر نظر بسیج سازندگی و با نظارت دقیق است و هرگونه فعالیت جهادی بدون متولی و نظارت، قانونمند و جامعه پذیر نیست. 
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بعضا گروههای جهادی عرصه جولان فعالان سیاسی می‌شود که بیشتر از آنکه رسالت خدمت رسانی داشته باشند، این فعالیت را برای کسب قدرت دنبال می کنند و خبری از خدمت خالصانه نیست.
وی خاطر نشان کرد: مسئول نگهبانی و جلوگیری از ورود گروه‌های سیاسی و صاحبان قدرت به عرصه جهادی، بسیج سازندگی است و با تمام وجود از ورود این افراد به مجموعه‌های جهادی جلوگیری شده و می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!