جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5428 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ |
104 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مهدی شفیعیان، روز دوشنبه در مراسم روز جهانی کارگر که با حضور تنی چند از رؤسای ادارات، تشکل‌ها و اتحادیه‌های کارگری، ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر و تبریک به کارگران زحمتکش جامعه، افزود: منطقه ویژه اقتصادی با صرف هزینه گزاف آماده‌سازی زمین و تأمین زیرساخت‌های لازم اعم از آب، برق، گاز و مخابرات به جرأت […]

مهدی شفیعیان، روز دوشنبه در مراسم روز جهانی کارگر که با حضور تنی چند از رؤسای ادارات، تشکل‌ها و اتحادیه‌های کارگری، ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر و تبریک به کارگران زحمتکش جامعه، افزود: منطقه ویژه اقتصادی با صرف هزینه گزاف آماده‌سازی زمین و تأمین زیرساخت‌های لازم اعم از آب، برق، گاز و مخابرات به جرأت یکی از بی‌نظیرترین تأسیسات زیربنایی انجام شده در استان است و به نحوی طراحی شده است که در آینده نزدیک به یکی از مناطق ویژه سرآمد در حوزه صنعت، تجارت و خدمات بدل خواهد شد و آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد، بنابراین از سرمایه‌گذاران شهرستان تقاضا دارم از این ظرفیت ارزشمند استفاده لازم را ببرند.
وی برای رونق اقتصادی شهرستان سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن پروژه ارزشمند دیگری است که پتانسیل بالایی دارد و اتحادیه‌ کارگران ساختمانی باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.
نماینده  دولت در شهرستان جهرم با بیان اینکه کارگران باید مطالبه‌گر باشند، تأکید کرد:  قشر کارگر و کارفرما دارای مطالباتی است که نیازمند بیان‌شدن هستند همچنین این مطالبات باید مورد توجه جدی قرار بگیرند چرا که مطالباتی به حق هستند. آمادگی برگزاری نشست‌های با جامعه شریف کارگری شهرستان برای شنیدن مطالبات و پیگیری جدی موارد مطرح شده بر اساس ظرفیت‌های قانون و حداکثر اختیارات ادارات را دارم.
شفیعیان یادآورشد: اهمیت تنظیم رابطه میان کارگر، کارآفرین و دولت ایجاب می‌کند به تشکل‌ها و اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی میدان داده شود تا با مطالعه، مشکلات صنف متبوع را اولویت‌بندی کرده و برای رفع مشکلات از طریق متولیان امر اقدام شود.
وی تضمین امنیت شغلی کارگران را  ایجاد رونق در کار و  تکمیل حلقه‌های ارزش و چرخه‌های تولید عنوان کرد و افزود: مناسب‌ترین راهکار برای بهبود وضعیت کارگران، کمک به بهبود اقتصاد شهرستان است که در این زمینه در ادامه تلاش‌های گذشته سعی می‌شود زمینه‌های حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید رونق بیشتری گیرد.
شفیعیان آموزش در مشاغل را با اهمیت عنوان کرد و مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان جهرم را مکلف کرد در این زمینه بررسی و اقدام لازم را به عمل آورد.
وی اظهار کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است در برای حفظ اشتغال موجود و انجام رسالت قانونی خود با به‌کارگیری نیروی کار غیرمجاز به جد برخورد و در ادامه اقدامات قانونی گذشته با جدیت و افزایش تعداد بازرسی‌ها از گسترش این پدیده نامیمون ممانعت به عمل آورد به این منظور، همکاری و مساعدت کارفرمایان مورد انتظار است.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!