شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5438 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ |
104 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «بهمن امیری مقدم » روز دوشنبه در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری معلم بزرگ اخلاق و اندیشه، ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم را به همه فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت. وی اظهار داشت: مهارت افزایی در چرخه آموزشی و نظام تعلیم و تربیت به منظور […]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «بهمن امیری مقدم » روز دوشنبه در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری معلم بزرگ اخلاق و اندیشه، ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم را به همه فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.
وی اظهار داشت: مهارت افزایی در چرخه آموزشی و نظام تعلیم و تربیت به منظور افزایش درک دانش آموزان نسبت به ضرورت یادگیری مهارت و برای تربیت نسلی کارآمد، توانمند، مصمم و باانگیزه و آینده ساز با بازنگری روش های آموزشی باید فراگیر شود و بی شک تحقق این مهم در ایجاد اشتغال نسل آینده دانش آموزان، دانش پذیران و دانشجویان موثر است.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه افزود: توجه به جایگاه، منزلت و معیشت معلم و رفع دغدغه های معلمان به عنوان انسان های مهرورز، فداکار و ایثارگر همواره در اولویت بوده و با اهتمام جدی در دولت نیز پیگیری می شود و امروز معلمان دلسوز و فداکار برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده ای روشن برای کشور رقم بزند؛ مجاهدانه و خالصانه در سنگر تعلیم و تربیت خدمت می کند که شایسته تکریم و تقدیر است.
امیری مقدم شکوفایی نبوغ و بروز خلاقیت فرزندان این سرزمین را مرهون تلاش های اساتید و معلمان در مراکز علمی، دانشگاهی و مدارس دانست و گفت: با توجه به توسعه فراگیرتکنولوژی و تغییرات روزافزون در عرصه علم، فناوری و ارتباطات؛ توسعه، شکوفایی و بالندگی کشور نیازمند داشتن نسلی توانمند و با مهارت است که در این بین معلمان و آموزگاران دانا و فرهیخته با پذیرش مسوولیت تعلیم و تربیت در قالب واژه مقدس معلم امر خطیر هدایت و اندیشه ورزی را با ترویج دانش، دانایی، روشنایی، شکوفایی و تعالی بر دوش کشیده و ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می نمایند و این مسوولیت مهم را برعهده دارند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: احیا، تبیین و تشریح اندیشه و آموزه ­ای استاد بزرگ اخلاق و معلم فداکار«علامه شهید استاد مطهری» برای نسل جوان ضرورت دارد و معلمان به عنوان انسان‌های مهرورز، فداکار، ایثارگر، متعهد، انقلابی و متدین رسالتی خطیر و نقشی عمیق و ماندگار برای پاسداشت و نکوداشت کرامت انسانی و پرورش انسانهای صبور، عاقل، متدین، مبتکر، مهربان، شجاع، پرهیزگار برعهده دارند و بی شک حمایت همه جانبه ای نیز از دستگاه تعلیم و تربیت برای آینده ی درخشان فرزندان ملت و پیشرفت ایران اسلامی عزیز صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: آموزش شیوه اندیشیدن و نحوه بکارگیری دانش در عمل به دانش پذیران، دانش آموزان، دانشجویان و متقاضیان یادگیری در نظام آموزشی منسجم و کارآمد زمینه ای مناسب برای ورود این سرمایه های ارزشمند به عرصه کار و زندگی را فراهم می کند و ضمن تقویت فرهنگ کار و تلاش به پشتوانه ای قابل اتکا برای ادامه مسیر رشد و تعالی استان تبدیل خواهند شد. 
امیری مقدم افزود: بر این اساس در آستانه عید بندگی و عبودیت، رحمت و مغفرت و تقارن مبارک با روز تکریم و تجلیل از مقام شامخ معلم؛ فرصت را مغتنم شمرده و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد بزرگ علم و اخلاق «استاد شهید مطهری » از تلاش های خالصانه و صادقانه معلمین و اساتید عزیز استان که در بحران کرونا نیز پویایی آموزش را با عشق، تعهد و کار جهادی به امید آینده ای روشن حفظ کردند، تشکر می کنم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: این خجسته روز را به همه دانایان خردمند، معلمین و اساتید فداکار، مومن و متعهد حوزه تعلیم و تربیت تبریک عرض کرده و انتظار داریم در بازگشایی مجدد مراکز علمی، دانشگاهی و مدارس با برنامه ریزی مشخص به مقوله مهارت آموزی، آموزش رفتار و اخلاق، خلاقیت محوری، تقویت روحیه پرسشگری، توسعه ی فرهنگ عفاف و حجاب، انس با قرآن و اهل بیت علیهم‌ السلام و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه و اهتمام لازم صورت گیرد.
وی در پایان تصریح کرد: از خداوند منان سعادت، سلامت، بهروزی و توفیق روزافزونتان را خواستارم و امیدوارم در جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت موفق، منصورو پایدار باشید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!