پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5560 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ |
136 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

محمود شبان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی های انجام شده تاکنون ۱۷۶ میلیون تومان به باغات پسته شهرستان خلیل‌آباد از بابت طوفان دو روز اخیر خسارت وارد شده است. وی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، بیشترین خسارت مربوط به باغات پسته در سطح دو هزار و ۲۲۷ […]

محمود شبان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی های انجام شده تاکنون ۱۷۶ میلیون تومان به باغات پسته شهرستان خلیل‌آباد از بابت طوفان دو روز اخیر خسارت وارد شده است.
وی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، بیشترین خسارت مربوط به باغات پسته در سطح دو هزار و ۲۲۷ هکتار شامل باغات پسته سعدالدین، جفرآباد، مهدی‌آباد، تکمارو کاهه، علی‌آباد برکال و شوراب برآورد شده است.
شبان بیان کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده باغدارانی که دچار خسارت شده‌اند و باغات آنها تحت پوشش بیمه هستند جهت درخواست خسارت به صندوق بیمه مراجعه کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این در آخرین روزهای پارسال نیز تگرگ در منطقه موجب خسارت ۶۷۰ میلیارد ریالی به باغهای انگور و پسته در خلیل‌آباد شد که عمده این خسارات وارده به کشاورزان در شهر کُندُر و روستاهای جابوز، تکمار، کاهه و مزده از توابع این شهرستان رخ داد.
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به لزوم توجه کشاورزان به بیمه باغها و محصولات کشاورزی افزود: ۲ سامانه ضد تگرگ در شهرستان نصب شده بود که در محدوده یک سامانه دچار حادثه شدیم اما خوشبختانه در محدوده سامانه دیگر هیچ خسارتی از تگرگ را نداشتیم لذا به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود اراضی خود را نسبت به سامانه ضد تگرگ مجهز کنند.
شبان گفت: کشاورزان و باغداران می‌توانند از تمهیدات فراهم شده تسهیلات سامانه ضد تگرگ برای نصب در مزارع و باغات خود بهره‌مند شوند و برای خرید که نصب این سامانه تسهیلاتی با نرخ ۱۵ درصد با مدت زمان پنج ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
شهرستان خلیل‌آباد با ۱۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی حدود ۲۳۸ هزار تن محصولات دامی، زراعی و باغی تولید می‌کند.انگور، زعفران، انار و پسته از مهمترین محصولات این شهرستان است که جنبه صادراتی دارند.شهرستان خلیل‌آباد با ۲ بخش ششطراز و مرکزی در ۲۴۲ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!