پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5671 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ |
114 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

بیش از دو دهه مبارزه علمی و عملی با التقاط، ماحصل عمر پربرکت ایشان را تا همیشه برای جویندگان اسلوب‌های اعتقادی و اجتماعی اسلام خواندنی کرده است. شهید مطهری با ممارست در راه تشریح همین اعتقادات، در نهایت هم شهید راه جهاد تببین شد. نام‌گذاری سال‌گشت شهادت شهید مطهری به روز معلم، پرمفهوم است. شهید […]

بیش از دو دهه مبارزه علمی و عملی با التقاط، ماحصل عمر پربرکت ایشان را تا همیشه برای جویندگان اسلوب‌های اعتقادی و اجتماعی اسلام خواندنی کرده است. شهید مطهری با ممارست در راه تشریح همین اعتقادات، در نهایت هم شهید راه جهاد تببین شد.

نام‌گذاری سال‌گشت شهادت شهید مطهری به روز معلم، پرمفهوم است. شهید مطهری، معلمی راستین بود و منش و شیوه او، مطلوب همه معلمان متعهد و دلسوز است. «معلمی شغل انبیاست»، یک حقیقت قرآنی است. هدایت انسان‌ها، وجه مشترک کار انبیا و معلمان است. درست پیمودن این مسیر از سوی معلمان، نجات‌بخش یک جامعه است. همه ما مدیون معلمانی هستیم که در مقاطع مختلف اندیشیدن و درست اندیشیدن را به ما آموختند و در مسیر تعلیم، پرورش تربیت را هم در حاشیه قرار ندادند.

ساختن فرداهای ایران به‌دست دانش‌آموزان امروز است و علم‌آموزی و اجتماع‌پذیری صحیح دانش‌آموزان هم به‌دست معلمانی است که در کنار آموزش‌های رسمی‌، ارزش‌های انسانی را نیز تعلیم می‌دهند. این میزان از اهمیت معلمی، به معلم در همه جوامع و همه اعصار جایگاهی ویژه اعطا کرده است. دین مبین اسلام هم والاترین ارزش‌ها را برای معلم درنظر داشته است. «من علّمنی حرفاً فقد صیرنی عبدا» یکی از آموزه‌های اسلامی است. با این اوصاف است که معلمان نه تنها از دید مردم، که در دید دولت‌ها هم جایگاهی رفیع داشته و دارند.

دولت مردمی با اعتقاد راسخ به جایگاه بی‌بدیل جامعه فرهنگیان، اهتمام ویژه‌ای به حل مشکلات و ارتقا منزلت مادی و معنوی ایشان دارد. مشکلات تلمبار شده در آموزش و پرورش، در اثر سهل‌انگاری‌های رخ‌داده برخی معلمان را آزرده‌خاطر کرده است. این آزرده‌خاطری در تربیت و تعلّم نسل آینده ایران هم تاثیرگذار است.

از همین رو، خادمان مردم در دولت سیزدهم با این نگاه که حل مشکلات فرهنگیان نه تنها لازمه ارتقا منزلت ایشان، بلکه رشد صحیح نسل‌های آینده ایران هم منوط به آن است، درصدد برآوردن مطالبات منطقی فرهنگیان در حد مقدورات هستند. به سرانجام رساندن لایحه رتبه‌بندی معلمان (که در انتهای دولت دوازدهم و بدون درنظر گرفتن منابع پایدار مالی به مجلس ارسال شده بود) یکی از این اقدامات است.

برگزاری آزمون استخدامی و آغاز به کار چند هزار معلم تازه‌نفس از مهر ۱۴۰۱ و رونق تازه در دانشگاه فرهنگیان از دیگر اقدامات انجام شده دولت مردمی در ۸ ماه گذشته است. همراهی و هم‌افزایی معلمان در پیشبرد برنامه‌های اصلاحی و رفع مشکلات چندین ساله آموزش و پرورش، به ثمر رسیدن تحولات کیفی و کمی را شتاب هم خواهد داد. خداقوت به تمام معلمان با اخلاص و ساعی ایران‌.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!