جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5721 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ |
251 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان در جریان دیدار احزاب و فعالان سیاسی در روز ۱۰ اردیبهشت ماه که به میزبانی آیت‌الله  رییسی رئیس جمهور برگزار شد، با تاکید بر اینکه خیر و شر کشور و سرنوشت آن به نوعی به دست رهبران سیاسی احزاب و تشکل هایی است که دور […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان در جریان دیدار احزاب و فعالان سیاسی در روز ۱۰ اردیبهشت ماه که به میزبانی آیت‌الله  رییسی رئیس جمهور برگزار شد، با تاکید بر اینکه خیر و شر کشور و سرنوشت آن به نوعی به دست رهبران سیاسی احزاب و تشکل هایی است که دور این میز نشسته اند، گفت: در واقع اندیشه و تحلیلی که اندیشه‌ورزان سیاسی شاخص و فعالان سیاسی نسبت به مفاهیمی همچون ولایت فقیه، استکبار، تحول و توسعه دارند، در جامعه توزیع و منجر به کنش و واکنش از سوی مردم می‌شود. با علم به این موضوع باید از برخی احزاب بپرسیم چرا این‌گونه که دولت ۹ ماهه سیزدهم را نقد می‌کنند، دولت ۸ ساله قبل را نقد نمی‌کردند؟

دبیرکل جمعیت جانبازان با بیان اینکه برخی احزاب در قبال عقب‌ماندگی توسعه در دولت قبلی، وضعیت بغرنج تحریم‌ها، بزک‌کردن دشمن با وجود اهانتی که به ملت شد و ده ها موضوع نظیر آن سکوت کردند، افزود: تا نوع رویکرد و مواجهه این افراد با مسایل کشور تغییر نکند، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مضمون نقد و نظر سودی نخواهد داشت؛ چراکه در همه‌ جلسات مشابه برخی یکسری حرف‌های تکراری را هر بار، با ادبیاتی متفاوت بیان می‌کنند.

وی خطاب به فعالان سیاسی اصلاحات با یادآوری اینکه اگر مردم به شما اعتماد داشتند، باید به شما رای می‌دادند، گفت: نه تنها مردم به شما رای ندادند، بلکه به واسطه نفرت‌پراکنی شما، حتی مردمی که با اصل جمهوری اسلامی عنادی نداشتند، از حضور در پای صندوق رای منصرف شدند.

شاکری با بیان اینکه احزاب و جریان‌های مدعی اصلاح طلبی و منتقد دولت باید بدانند همین حالا فقط ۳۰ درصد از انتصابات در دولت با معیارهای دولت انقلابی صورت گرفته است، افزود: سایر مدیران میانی همان افرادی هستند که دولت برخاسته از اندیشه‌ی شما منصوب کرده است.

وی از رییس‌جمهور درخواست کرد توضیح دهد که دولت را در چه وضعیتی تحویل گرفته است و خاطرنشان کرد: یکی از بی‌انصافی‌های مدعیان این است که اصلا به وضعیت نامطلوب کشور در زمان تحویل دولت در تابستان۱۴۰۰ اشاره نمی‌کنند و با روایت و تحلیل غلط فضای ناامیدی و بی اعتمادی را پر می کنند که این رفتار با آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ناسازگار و آلوده به نفاق است.

دبیرکل جمعیت جانبازان با اشاره به مقالاتی که توسط حامیان احزاب اصلاح طلب نوشته شد گفت: رفقای برخی از همین احزاب با نگارش سلسله مقالاتی با هدف «ایدئولوژی‌زدایی» که مورد انتقاد رهبری نیز قرار گرفت، عملا پشتوانه شکل‌گیری رخدادهای اجتماعی نظیر تابستانِ داغ و امثال آن بودند و در تسری بی‌اعتمادی مردم به نظام نقش داشته و دارند.

شاکری با طرح این پرسش که وضعیت فرهنگی کنونی چگونه رقم خورده است، یادآور شد: وزارت ارشاد و جشنواره‌های هنری را کدام گرایش فکری در دوره های مدیریتی گذشته به شکلی قالب زدند که خروجی آن عمدتا آثار ضد خانواده، ضد نظام و ارزش‌های انقلابی و ضد فرهنگ شهادت است؟ رخدادهای فرهنگی به حدی از اندیشه‌ی امام راحل (ره) دور شده که امروز وقتی به صراحت از این اندیشه و مکتب سخن می‌گوییم، برخی از نزدیکان امام(ره) هم به خود می‌لرزند.

وی افزود: رییس‌جمهور در تبیین روایت صحیح از وضعیت کشور در زمان تحویل دولت اهتمام جدی داشته باشد، چراکه در غیر این صورت واقعیت لابه‌لای انبوهی از ادعاهای غیرواقعی گم می‌شود.

شاکری با بیان اینکه مقایسه عملکرد رییس‌جمهور فعلی و قبلی پیش چشم مردم یک ضرورت است، گفت: زمانی در کشور قدرت به دست کسی بود که ابایی نداشت بگوید وضعیت مردم را از پشت شیشه‌ی دودی خودرو رصد می‌کند و برای یک دیدار میدانی با معدن‌کاران چند لایه‌ی امنیتی گرد او تشکیل می‌شد تا احساس امنیت کند، این‌ها ننگی برای کشور بود.

دبیرکل جمعیت جانبازان در خاتمه با بیان اینکه قانون جامع ایثارگران توسط همه‌ی دستگاه‌های دولتی به طور تمام و کمال اجرا نمی‌شود، خواستار رسیدگی رییس‌جمهور به این موضوع شد و افزود: مادامی که این قانون اجرا نشود، به فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان سخت می‌گذرد.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!