پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5729 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ |
234 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

آژانس فضایی ناسا با انجام تحقیقاتی درباره آسمان، اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده است که می‌تواند به انسان‌ها کمک کند. سیارات صبحگاهی، ماه گرفتگی کامل و دومین خوشه ستاره‌ای که در نزدیکی دم شیر قرار دارد، نمونه‌هایی از این برجستگی‌های آسمانی هستند. به گزارش digitaltrends، ناسا اطلاعاتی را در باره برجستگی‌های آسمانی فاش کرده است که […]

آژانس فضایی ناسا با انجام تحقیقاتی درباره آسمان، اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده است که می‌تواند به انسان‌ها کمک کند. سیارات صبحگاهی، ماه گرفتگی کامل و دومین خوشه ستاره‌ای که در نزدیکی دم شیر قرار دارد، نمونه‌هایی از این برجستگی‌های آسمانی هستند.
به گزارش digitaltrends، ناسا اطلاعاتی را در باره برجستگی‌های آسمانی فاش کرده است که می‌تواند برای انسان مفید باشد. ادامه این مطلب برجستگی‌های آسمانی و نحوه رویت آن‌ها آمده است.

سیاره تیر
 آژانس فضایی ناسا توصیه می‌کند در ۲ می، حدود ۴۵ دقیقه پس از غروب خورشید به سمت غرب نگاه کنید تا عطارد همراه با هلال باریک ماه را مشاهده کنید. اگربه جنوب آن هنگاه کنید باید بتوانید ستاره غول قرمز درخشان Aldebaran را که به اندازه عطارد درخشان است، مشاهده کنید. ناسا خاطرنشان می‌کند که این تنها فرصت برای دیدن یک سیاره با چشم غیرمسلح و در اوایل شب تا ماه اوت خواهد بود.
در اواخر این ماه، شما می‌توانید مشتری و مریخ را ببینید. ناسا در به‌روزرسانی ماهانه خود می‌گوید، دیدار صبحگاهی آن‌ دو در یک ارتباط نزدیک به اوج می‌رسد که در روز‌های ۲۸ تا ۳۰ می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.
ماه گرفتگی
نقشه‌ زیر نقاطی از جهان را نشان می‌دهد که ماه گرفتگی در ماه می‌ در آنجا قابل مشاهده است. در اواسط ماه مه، مردم در قاره آمریکا، اروپا و آفریقا می‌توانندماه گرفتگی را مشاهده کنند. قسمت قابل مشاهده ماه گرفتگی حدود ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا یک ساعت و نیم بعد از آن ادامه خواهد داشت. افرادی که در شرق آمریکا هستند شاهد شروع ماه گرفتگی خواهند بود.
به گفته ناسا، برای مرکز آمریکا، ماه گرفتگی حدود یک ساعت و نیم پس از تاریکی شروع می‌شود و ماه در آسمان نسبتاً پایین قرار گرفته است. در تمام طول ماه گرفتگی، آن یک رنگ مایل به قرمز کم رنگ ارائه می‌دهد. همچنین بر خلاف خورشید گرفتگی، ماه گرفتگی را می‌توان به طور مستقیم مشاهده کرد و می‌توان با چشم غیرمسلح یا با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ آن را تماشا کرد.

خوشه ستاره‌ای کما در آسمان شب
اگر دوربین‌ دوچشمی یا تلسکوپ دارید، با استفاده از آن‌ها  فرصتی مناسب  رد این ماه برای مشاهده خوشه ستاره‌ای کما فراهم می‌شود. کما که توسط ناسا به عنوان یک “خوشه ستاره‌ای سست و باز” توصیف شده است، حدود ۳۰۰ سال نوری از سیاره زمین فاصله دارد. خوشه ستاره‌ای کما شامل ۴۰ یا ۵۰ ستاره در  بخشی از آسمان و به عرض سه انگشت است.
کما پس از خوشه هیادس در برج ثور( گاو)، دومین خوشه ستاره‌ای نزدیک به زمین است که درخشان‌ترین ستاره‌های آن شکل متمایز Y را تشکیل می‌دهند. برای مشاهده این خوشه، به سمت جنوب صورت فلکی شیر نگاه کنید. همچنین اگر در مکان یابی آن مشکل دارید، توصیه می‌شود از  برنامه‌های نجومی موجود استفاده کنید که بسیاری از آن‌ها قابلیت واقعیت افزوده را ارائه می‌دهند و تشخیص ویژگی‌های آسمانی را آسان می‌کند.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید