جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5811 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲ |
308 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

محققان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند یک درمان جدید می‌تواند سریعا مسمومیت با کربن مونوکسید را از بین ببرد. محققان دانشگاه “کالیفرنیا سانتاکروز” آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند یک درمان جدید می‌تواند سریعا مسمومیت با کربن مونوکسید را از بین ببرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از تی ای، کربن مونوکسید […]

محققان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند یک درمان جدید می‌تواند سریعا مسمومیت با کربن مونوکسید را از بین ببرد. محققان دانشگاه “کالیفرنیا سانتاکروز” آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند یک درمان جدید می‌تواند سریعا مسمومیت با کربن مونوکسید را از بین ببرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از تی ای، کربن مونوکسید یک گاز بی‌رنگ و بی‌بو است که هنگام سوختن بنزین و سوخت‌های دیگر، تولید می‌شود.مسمومیت با گاز کربن مونوکسید هنگامی که در جریان خون فرد جمع می‌شود، رخ می‌دهد و در صورت مسمومیت نیز ممکن است حال فرد در عرض چند دقیقه بسیار بد شود یا حتی جان خود را از دست دهد.گزینه‌های درمانی محدودی برای کسانی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن می‌شوند، وجود دارد.
“تیم جان استون” (Tim Johnstone) استادیار رشته شیمی و زیست شیمی دانشگاه کالیفرنیا سانتا کروز مدت‌ها است روی ساخت یک پادزهری که استفاده از آن آسان است، کار می‌کند.جان استون مولکول‌های کوچکی طراحی کرده که دارای بسیاری از ویژگی‌های محل فعال هموگلوبین هستند، اما می‌توانند به کربن مونوکسید، بسیار محکم‌تر از این پروتئین متصل شوند. هموگلوبین، پروتئینی شامل چهار زنجیره آمینواسیدی است که در گلبول‌های قرمز خون وجود دارد.در این مطالعه، او و همکارانش توانایی این مولکول‌ها را برای اتصال با کربن مونوکسید، جداسازی کربن مونوکسیدی که قبلا به هموگلوبین متصل بوده و نجات گلبول‌های قرمز خونی که در معرض کربن مونوکسید بوده را بررسی کرده‌اند. همه این موارد ذکر شده نشان دهنده این است که می‌توان امیدوار بود که در آینده پادزهری برای این مسمومیت ایجاد خواهد شد.جان استون گفت: مواد گفته شده نتایج اولیه مطالعه ما هستند، اما امیدواریم که یک درمان در بالین بیمار (point-of-care) ایجاد شود که بتوان به سرعت آن را اجرا کرد.
شایع‌ترین علائم مسمومیت با مونوکسید کربن عبارتند از سردرد، سرگیجه، ضعف، ناراحتی معده، استفراغ، درد قفسه سینه و گیجی. از آنجایی که علائم این مسمومیت همانند آنفلوآنزا است، ممکن است افراد بدون اینکه متوجه خطر باشند چنین علائمی را تجربه کنند و شروع درمان به تاخیر بیفتد.
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!