سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 58357 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ |
333 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

در اینکه انتخاب نام فناوری بلوتوث جنبه تجاری و برندینگ داشته شکی نیست، اما در این باره بحث‌ های زیادی هم وجود دارد که می‌گوید نام این فناوری، ارتباطی با پادشاه پیشین دانمارک نیز دارد. طبق گزارش جدید بلومبرگ، شرکت سوئدی اریکسون در سال ۱۹۹۷ میلادی برای انتخاب نام فناوری بی‌ سیم جدید خود (که […]

در اینکه انتخاب نام فناوری بلوتوث جنبه تجاری و برندینگ داشته شکی نیست، اما در این باره بحث‌ های زیادی هم وجود دارد که می‌گوید نام این فناوری، ارتباطی با پادشاه پیشین دانمارک نیز دارد.
طبق گزارش جدید بلومبرگ، شرکت سوئدی اریکسون در سال ۱۹۹۷ میلادی برای انتخاب نام فناوری بی‌ سیم جدید خود (که اکنون با نام بلوتوث شناخته می‌شود) از نام هارالد بلاتند پادشاه پیشین دانمارک الهام گرفته است.
گفته می‌شود نقش او در ایجاد اتحاد بین بخش‌ های بزرگی از منطقه اسکاندیناوی، اصلی‌ترین دلیل استفاده از نام او در انتخاب اسم و لوگو بلوتوث بوده است.
این گزارش می‌گوید رنگ آبی یا تیره یکی از دندان‌ های هارالد بلاتند، دلیل نام گذاری این فناوری به این نام بوده است. گفته می‌شود بلوتوث از عبارت “دندان آبی” گرفته شده است. در لوگوی این فناوری نیز از دو حرف اختصاری ابتدایی نام هارالد بلاتند به خط رایج عصر وایکینگ‌ها استفاده شده است.

هارالد بلاتند، پادشاه پیشین دانمارک در سال ۹۸۵ میلادی درگذشت و یکی از آخرین وایکینگ‌ هایی بود که بر دانمارک حکمرانی کرد. قلمرو او دانمارک، شمال آلمان و بخش‌هایی از نروژ و سوئد را در بر می‌گرفت.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید