جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 58369 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ |
402 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

محققان در مجله جولای Planetary Science گزارش دادند که کاهو رومی، فلفل چیلی و تربچه صورتی همگی در مخلوطی از «خزه تورب» (peat moss) ​​و خاک سیارک مصنوعی رشد کردند. به گزارش sciencenews، شری فیبر بیر اخترشناس دانشگاه داکوتای شمالی در گرند فورکز می‌گوید:” دانشمندان قبلاً محصولات زراعی را در خاک ماه رشد داده اند، […]

محققان در مجله جولای Planetary Science گزارش دادند که کاهو رومی، فلفل چیلی و تربچه صورتی همگی در مخلوطی از «خزه تورب» (peat moss) ​​و خاک سیارک مصنوعی رشد کردند.
به گزارش sciencenews، شری فیبر بیر اخترشناس دانشگاه داکوتای شمالی در گرند فورکز می‌گوید:” دانشمندان قبلاً محصولات زراعی را در خاک ماه رشد داده اند، اما مطالعه جدید بر روی شهاب‌سنگ‌های کندریتی کربنی که حاوی مواد غنی به ویژه آب هستند تمرکز دارد. ” این شهاب‌سنگ‌ها و سیارک‌های اصلی سرشار از نیتروژن، پتاسیم و فسفر هستند که این نوع مواد، مواد مغذی کلیدی کشاورزی هستند.

پودر کردن این نوع شهاب سنگ‌ها یبارک ها، به طور بالقوه می‌تواند منبعی از مواد کشاورزی در فضا را فراهم کند. این اختر شناس ماده‌ای را خریداری کرد که مشابه ترکیب سنگ‌های فضایی بود و آن را به دانشجوی فارغ التحصیل خود استیون راسل داد وگفت: “خوب، برای من چند گیاه بکارید. ” پس از انجام برخی مقدمات آن‌ها توانستند محصول کشاورزی را از این روش تولید کنند. راسل که اکنون اخترزیست شناس در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون است، نوعی تربچه، کاهو و فلفل چیلی را انتخاب کرد که همگی در ایستگاه فضایی بین المللی رشد کرده اند.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید