جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5850 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ |
249 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر انرژی لهستان روز دوشنبه گفت که ورشو افتخار می‌کند که در لیست کشورهای غیردوست «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قرار گرفته است.  وی در ادامه سخنانش گفت که لهستان آماده استقلال کامل از منابع انرژی روسیه است.  از سوی دیگر دولت آلمان ادعا کرد که […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر انرژی لهستان روز دوشنبه گفت که ورشو افتخار می‌کند که در لیست کشورهای غیردوست «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قرار گرفته است. 

وی در ادامه سخنانش گفت که لهستان آماده استقلال کامل از منابع انرژی روسیه است. 

از سوی دیگر دولت آلمان ادعا کرد که در کاهش اتکا به واردات نفت خام از روسیه پیشرفتهایی به دست آورده و انتظار می‌رود تا آخر تابستان سال جاری واردات نفت خام از مسکو را به طول کامل قطع کند. 

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان گفت که بزرگترین اقتصاد اروپا میزان واردات انرژی از روسیه را تا ۱۲ درصد برای نفت خام، ۸ درصد ذغال سنگ و ۳۵ درصد برای گاز طبیعی کاهش داده است. 

براساس گزارش آسوشیتدپرس، آلمان شدیدا از طرف اوکراین و سایر کشورهای اروپایی برای قطع وارات انرژی از روسیه تحت فشار قرار گرفته است. 

این تصمیم دولت آلمان و لهستان درحالی اعلام می‌شود که کل اتحادیه اروپا به دنبال تصمیمی مشترک برای ممنوعیت واردات فرآورده‌های نفتی از روسیه است. اقدامی که مورد مخالفت برخی از کشورهای اروپایی قرار دارد و به دلیل این شکاف عمیق، بروکسل تا کنون نتوانسته تصمیم مشترکی در این زمینه اتخاذ کند. 

در ادامه بیانیه وزارت اقتصاد آلمان آمده است، برلین موفق شده است در زمان کوتاهی به واردات نفت و مواد معدنی از سایر کشورها روی بیاورد بنابراین پایان وابستگی به واردات نفت از روسیه تا پایان تابستان امکانپذیر است. 

از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین کشورهای اروپایی بخشی از واردات نفت خود از روسیه را کاهش داده اند اقدامی که منجر به افزایش هزینه های برق و بنزین در کل اتحادیه اروپا و حتی ایالات متحده آمریکا شده است.  

.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!