جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5852 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ |
250 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

 به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری روز دوشنبه گزارش  کردند که یک نظامی دیگر آمریکا که به نیروهای اوکراین  پیوسته بود در نبرد با ارتش روسیه کشته شد. به گزارش منابع خبری، یک نظامی سابق آمریکایی پس از پیوستن به پرسنل نظامی اوکراین در نبرد با روسیه کشته شد. این […]

 به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری روز دوشنبه گزارش  کردند که یک نظامی دیگر آمریکا که به نیروهای اوکراین  پیوسته بود در نبرد با ارتش روسیه کشته شد.

به گزارش منابع خبری، یک نظامی سابق آمریکایی پس از پیوستن به پرسنل نظامی اوکراین در نبرد با روسیه کشته شد. این نظامی که «ویلی جوزف کنسل» نام داشت توسط یک شرکت پیمانکاری نظامی خصوصی برای جنگیدن در اوکراین پول می‌ گرفت.

به گفته اعضای خانواده کنسل، وی دوشنبه گذشته جان خود را از دست داد. جزئیات نحوه مرگ او اعلام نشده است. این دومین نظامی آمریکایی کشته شده در جریان نبر روسیه و اوکراین است.

در پی گزارش‌ها مبنی بر مرگ کنسل و پیدا نشدن جسد او ، وزارت خارجه ایالات متحده  گفته در حال انجام تحقیقات لازم در این خصوص است. علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا توصیه کرده که شهروندان آمریکایی به دلیل نبرد بین روسیه و اوکراین از رفتن به اوکراین خودداری کنند.

وبگاه  «پولیتیکو» در گزارشی نوشت که آمریکایی‌ها با سابقه نظامی به اوکراین اعزام شده و در نبرد با نیروهای روس در کنار نظامیان اوکراینی و داوطلبانی از کشورهای دیگر شرکت می‌کنند.

منابع خبری در روزهای گذشته  از جراحت دو آمریکایی داوطلب خدمت در  ارتش اوکراین  بر اثر شلیک توپخانه خبر دادند.

این دو آمریکایی داوطلب در نیروهای مسلح اوکراین در ۲۷ آوریل (چهارشنبه هفتم اردیبهشت) در جریان نبرد در جنوب شرقی اوکراین بر اثر آتش توپخانه زخمی شدند. «پل گری» و «مانوس مک کافری» کهنه سربازان ارتش ایالات متحده، در ماموریتی برای نابود کردن یک تانک روسی در نزدیکی «اوریخیف»  شهری کوچک در مسیر تهاجم نظامی روسیه در جنوب و شرق اوکراین بودند. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور روسیه پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه  اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!