جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5854 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ |
266 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سازمان ملل روز دوشنبه خبر داد که تا کنون ۵.۵ میلیون نفر از اوکراین به دلیل جنگ گریخته‌اند. بر اساس اعلام سازمان ملل، تعداد قربانیان غیرنظامی در اوکراین از ابتدای جنگ به بیش از ۳ هزار نفر رسیده و احتمالا آمار واقعی، بسیار بیشتر از این […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سازمان ملل روز دوشنبه خبر داد که تا کنون ۵.۵ میلیون نفر از اوکراین به دلیل جنگ گریخته‌اند.

بر اساس اعلام سازمان ملل، تعداد قربانیان غیرنظامی در اوکراین از ابتدای جنگ به بیش از ۳ هزار نفر رسیده و احتمالا آمار واقعی، بسیار بیشتر از این باشد.

مقام‌های سازمان ملل اعلام کردند که پناهندگان از کمبود امکانات رنج می‌برند و بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که می‌خواهند به کجا بروند. این میزان پناهنده در اروپا از بعد جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است.

بر اساس گفته مقام‌های سازمان ملل، زنان و کودکان ۹۰ درصد این افراد را تشکیل می‌دهند و مردان بین ۱۸ تا ۶۰ اجازه خروج از اوکراین را ندارند و می‌بایست برای جنگ با ارتش اوکراین در این کشور باقی بمانند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (وابسته به سازمان ملل) نیز پیش‌بینی کرده است که ۷.۱ میلیون نفر عزم فرار از اوکراین را در پیش گرفته‌اند، اما هنوز موفق به خروج از مرزها نشده‌اند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده است.

.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!