پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5885 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ |
261 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، از آنجا که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا به تقاضای مسکو برای پرداخت پول گازش به روبل و در غیر این صورت توقف عرضه، پاسخ واحدی بدهد، وزرای انرژی کشورهای عضو این اتحادیه، امروز گفت‌و‌گوهای اضطراری برگزار کردند. روسیه، هفته گذشته عرضه […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، از آنجا که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا به تقاضای مسکو برای پرداخت پول گازش به روبل و در غیر این صورت توقف عرضه، پاسخ واحدی بدهد، وزرای انرژی کشورهای عضو این اتحادیه، امروز گفت‌و‌گوهای اضطراری برگزار کردند.

روسیه، هفته گذشته عرضه گاز به بلغارستان و لهستان را پس از اینکه این کشور به تقاضای مسکو برای پرداخت موثر به روبل پاسخ مثبت نداد، متوقف کرد.

این کشورها در نظر دارند تا استفاده از گاز روسیه را امسال متوقف کنند و می‌گویند می تواند با این توقف کنار بیایند اما در مورد کشورهایی که به شدت به گاز روسیه وابسته هستند، نگرانی وجود دارد.

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ های اروپایی با ضرب‌الاجل‌های پرداخت گاز در اواخر این ماه مواجه هستند، کشورهای اتحادیه اروپا نیاز مبرمی دارند تا مشخص شود که آیا شرکت‌ ها می‌توانند بدون نقض تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه روسیه  به خرید سوخت ادامه دهند یا خیر.

مسکو اعلام کرده است که خریداران خارجی گاز باید پول آن را به یورو یا دلار در حسابی در بانک روسی «گازپروم بنک» سپرده گذاری کنند که بتواند ان را به روبل تغییر دهد.

کمیسیون اروپا به کشورهای اروپایی اعلام کرده است، پیروی از طرح روسیه می‌‌تواند تحریم‌ های اتحادیه اروپا را نقض کند، اما در عین حال، به آنها پیشنهاد می‌کند در صورتی پرداخت ها مطابق با تحریم ها خواهد بود که پیش از تبدیل به روبل، به طور کامل به یورو انجام شود.

انتهای پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!