جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5959 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰ |
87 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مشاهدات شامگاه دوشنبه خبرنگار ایرنا گویای آن است که پلاک شمار زیادی از پلاک خودروهای در حال ورود به شیراز متعلق به سایر استان‌های کشور است.  از پلیس راه شیراز – اصفهان به سمت شهر شیراز، هم‌اینک تردد خودروها به کندی در حال انجام است. شهر شیراز در موسم رویایی اردیبهشت خود که جلوه‌های طبیعت […]

مشاهدات شامگاه دوشنبه خبرنگار ایرنا گویای آن است که پلاک شمار زیادی از پلاک خودروهای در حال ورود به شیراز متعلق به سایر استان‌های کشور است. 

از پلیس راه شیراز – اصفهان به سمت شهر شیراز، هم‌اینک تردد خودروها به کندی در حال انجام است.
شهر شیراز در موسم رویایی اردیبهشت خود که جلوه‌های طبیعت آن به اوج زیبایی می‌رسد میزبان گردشگران بسیاری است که در تعطیلات عید فطر به اوج می‌رسد.
پس از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ که با رفع محدودیت‌های کرونایی دو سال قبل آن موج سفر به شیراز شکل گرفت و  این شهر میزبان افزون بر دو و نیم میلیون نفر بود، پیش‌بینی شده بود که‌ موج بعدی سفر به شیراز در تعطیلات عید فطر رقم بخورد.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، از حدود دو هفته قبل از عید فطر، ظرفیت اسکان هتل‌های استان به ویژه شهر شیراز برای اقامت گردشگران تکمیل شده و این موضوع، بیانگر آن است که پس از ایام نوروز شاهد موج دیگری از سفر در تعطیلات عید سعید فطر خواهیم بود.
سید مؤید محسن نژاد با بیان اینکه هدف ما توزیع سفر در سطح استان است، به ایرنا گفت:عید سعید فطر فرصتی برای کشف مکان‌ها و جاذبه‌های جدید گردشگری در استان فارس است.
وی با تأکید بر ضرورت تمرکززدایی از مرکز استان در حوزه گردشگری گفت: ما نباید تنها شیراز را به عنوان مقصد گردشگران در نظر بگیریم بلکه باید تلاش کنیم تا شاهد رونق گردشگری در سراسر استان باشیم.
محسن نژاد عنوان کرد: برای تمرکززدایی از شیراز باید کل استان را درگیر سفر کنیم تا هم شلوغی و ازدحام مسافر در شیراز کاهش یابد و هم کُل شهرستان‌های استان فارس از حضور گردشگران بهره ببرند.
این مقام مسئول اضافه کرد: تمام شهرستان‌ها بایستی سهم قابل توجهی از منافع گردشگری داشته باشند. لذا در اطلاعیه اخیری که ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر منتشر کرده اعلام شده که گردشگران می‌توانند افزون بر شیراز به شهرستان‌های مختلف استان فارس نیز سفر کنند.
محسن‌نژاد ادامه داد: همان‌طور که گفتم در تلاش هستیم که به جای تمرکز بر شهر شیراز، شرایط لازم را برای حضور مسافران در دیگر شهرستان‌های استان فراهم کنیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!