جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5985 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱ |
261 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اسحاق خسروپناه دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به سیلاب عصر امروز تا زمان فروکش کردن سیلاب و کاهش کدورت در حد استاندارد آب قطع خواهد بود و آب شرب مورد نیاز شهروندان از چاه تامین خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین ماه امسال میزان حجم […]

اسحاق خسروپناه دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به سیلاب عصر امروز تا زمان فروکش کردن سیلاب و کاهش کدورت در حد استاندارد آب قطع خواهد بود و آب شرب مورد نیاز شهروندان از چاه تامین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین ماه امسال میزان حجم آب این سد ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب بود که فقط ۶ میلیون مترمکعب قابل استفاده است و مابقی رسوب و آب پایدار سد است.
خسروپناه اضافه کرد: طبق گزارش هواشناسی ماه های آینده بارندگی ها زیرنرمال خواهد بود که محدودیت و ممنوعیت کشت بهاره ادامه دارد و کاهش برنامه منابع و مصارف همچنان در دستور است، طوریکه آب تحویلی به حوزه کشاورزی، شرب و صنعت ۴۴ درصد کاهش داشته است.
سد بارزو شیروان در یکی از سرشاخه‌های رودخانه اترک واقع شده، این حوزه ۴۸۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و از ۲ رودخانه اصلی به نام های محلی کورکانلو و قوردانلو منابع آبی آن از بالا دست سرریز می شود و در پشت سد ذخیره و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
خسروپناه افزود: شاخه کورکانلو شاخه اصلی است که با آورد متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه و شاخه قوردانلو شاخه فرعی است.
سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.
این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.
سد بارزو در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!