شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6013 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۵۹ |
275 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

 مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: دستورالعمل های لازم برای نماز عید سعید فطر به سراسر کشور ابلاغ شده است. عوامل اورژانس در تمامی مساجد و مصلی های بر پا کننده نماز عید سعید فطر قبل از شروع نماز و تا پایان مراسم مستقر هستند.خدمات درمانی سرپایی به نمازگزاران ارائه خواهد شد، از مردم […]

 مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: دستورالعمل های لازم برای نماز عید سعید فطر به سراسر کشور ابلاغ شده است. عوامل اورژانس در تمامی مساجد و مصلی های بر پا کننده نماز عید سعید فطر قبل از شروع نماز و تا پایان مراسم مستقر هستند.خدمات درمانی سرپایی به نمازگزاران ارائه خواهد شد، از مردم درخواست می منم که به محض مشاهده بیمار یا مصدوم بلافاصله به عوامل اورژانس مستقر در مصلی ها اطلاع دهند.

او می گوید که اورژانس مراکز درمانی در آمادگی کامل بسر می برند تا در صورت نیاز خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه شود. با توجه به افزایش سفرها تمامی مراکز اورژانس جاده ای در آماده باش کامل قرار دارند  و عوامل اورژانس در نقاط امن جاده ها در معرض دید مردم و مسافران قرار می گیرند تا دسترسی بهتری به نیروهای فوریت های پزشکی داشته باشند.

خالدی می گوید: اورژانس هوایی در صورت مساعد بودن شرایط جوی در آمادگی کامل قرار دارند. سه هزار پایگاه اورژانس در عید سعید فطر در آمادگی کامل بسر می برند. ۵٠ فروند بالگرد اورژانس ، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس ، حدود ۳٠٠موتورلانس در سطح کشور و ۲۴ هزار نیروی عملیاتی اورژانس پشتیبانی عید سعید فطر و سفرهای مرتبط را انجام می دهند.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور توصیه اورژانس به نمازگزاران عید سعید فطر این است که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از سجاده و مهر شخصی استفاده کنند. حتما در هنگام نماز از ماسک استفاده کنند و قبل از خوردن مواد غذایی حتما دست های خود را با اب و صابون شستشو دهند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور متذکر شد که به دلیل احتمال مسمومیت های غذایی خرید از دست فروش ها را مد نظر قرار بدهند و  مراقبت های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند . رانندگان اتوبوس های درون شهری به هنگام جا به جایی نمازگزاران حتما به تعداد صندلی های خود مسافر سوار کنند و نکات ایمنی مانند سرعت مطمئن و ایمن را داشته باشند.

خالدی گفت: مسافران سعی کرده در طول روز حرکت کنند و هر یک و تیم ساعت رانندکی ده تا پانزده  دقیقه خودرو را نگه داشته و استراحت کنند. از رانندگی در شب به دلیل ناپایداری شرایط آب و هوایی جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!