جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6030 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۷ |
258 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز دوشنبه گفت که هدف این است که روسیه به جنگ خاتمه داده و نیروهای خود را از سرزمین‌های اوکراین خارج کند. وی در ادامه سخنانش گفت: هدف ما این است که سیاست آمادگی روسیه برای استفاده از خشونت، با موفقیت […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز دوشنبه گفت که هدف این است که روسیه به جنگ خاتمه داده و نیروهای خود را از سرزمین‌های اوکراین خارج کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: هدف ما این است که سیاست آمادگی روسیه برای استفاده از خشونت، با موفقیت همراه نشود.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: «تا زمانی که روسیه به توافق صلح با اوکراین دست پیدا نکند، تحریم‌ها علیه این کشور برداشته نخواهند شد».

از سوی دیگر صدر اعظم آلمان روز یکشنبه مخالفت خود را با گام‌های یکجانبه درباره ارسال سلاح به اوکراین ابراز داشت و گفت که برلین اقدامات خود را با متحدان هماهنگ خواهد کرد.

از پایان ماه فوریه تا کنون، آلمان ۲۵۰۰ موشک ضد تانک، ۹۰۰ پرتابگر موشک ضد تانک، ۳ هزار راکت، ۱۰۰ تفنگ، ۱۰۰ هزار نارنجک دستی، ۲ هزار مین، ۵۳۰۰ واحد انفجاری و ۱۶ میلیون گلوله با کالیبرهای مختلف ارسال کرده است.

از سوی دیگر شمار آلمانی‌هایی که طوماری را به امضا درآوردند که در آن از «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان درخواست کردند که انتقال تسلیحات سنگین به اوکراین را متوقف کند، امروز (یکشنب) به ۱۰۶ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

خبرگزاری روسی «تاس» در این گزارش نوشت، جمعه گذشته حدود ۳۰ نفر از افراد فرهنگی و هنری از جمله خبرنگاران، موسیقیدانان و بازیگران و «مارتین والزر» نویسنده معروف آلمانی یک نامه سرگشاده به شولتز ارسال کردند و از او خواستند که سلاح‌های سنگین به کی‌یف ارسال نکند.

این نامه اعتراضی در حالی نوشته و ارسال شده است که چند روز پیش، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفت که برلین مجوز تحویل تانک‌ به اوکراین را صادر می‌کند؛ اقدامی که نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست محتاطانه برلین در حمایت نظامی از کی‌یف خواهد بود.

.

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!