پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6032 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۷ |
270 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور شامگاه امروز یکشنبه از تداوم نقض آتش‌بس در یمن انتقاد کرد. شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، یک ماه از آتش‌بس گذشت، ولی کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی اجازه ندادند هیچ پروازی به […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور شامگاه امروز یکشنبه از تداوم نقض آتش‌بس در یمن انتقاد کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، یک ماه از آتش‌بس گذشت، ولی کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی اجازه ندادند هیچ پروازی به فرودگاه صنعاء صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام، تخلف صریح در توافق است، تصریح کرد، کشورهای متجاوز همچنان در ورود کشتی به بندرگاه «الحدیده» مانع‌تراشی می‌کنند و این توافق را از نظر نظامی نقض می‌کنند.

این مقام یمنی همچنین گفت که پهپادهای جاسوسی ائتلاف متجاوز، دو بار منطقه «صرواح» در مأرب را هدف قرار دادند.

در همین ارتباط، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه روز گذشته، تداوم محاصره این کشور برای هشتمین سال متوالی توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را محکوم کرد.

وی تصریح کرد، کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و با گذشت نیمی از مدت آتش‌بس در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

این مسئول یمنی با بیان اینکه برای احقاق حقوق قانونی، پایان بخشیدن به محاصره، توقف تجاوز و بازپس‌گیری آزادی و استقلال خود به تلاش ادامه خواهیم داد، تصریح کرد، کشورهای متجاوز و مزدورانشان، کنترل منابع نفتی و گازی یمن را در دست دارند و بیش از ۱۲۹ میلیون بشکه نفت خام را غارت کرده‌اند.

در همین ارتباط، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء، نادیده گرفتن مهمترین بند آتش‌بس درباره مسائل بشردوستانه است، گفت: «لغو اولین پرواز به فرودگاه صنعاء در لحظات پایانی توسط ائتلاف [سعودی]، با هدف افزایش درد و رنج بیماران است» (جزئیات بیشتر).

.

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!