پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6060 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۱۳ |
104 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

دکتر گیتی ایزدی پور عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ٢ پایگاه از ساعت ٨:٣٠ تا ١٣:٣٠ آماده حضور علاقمندان برای اهدای خون است. وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم نوعدوست گیلان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است […]

دکتر گیتی ایزدی پور عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ٢ پایگاه از ساعت ٨:٣٠ تا ١٣:٣٠ آماده حضور علاقمندان برای اهدای خون است.
وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم نوعدوست گیلان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است لذا از مردم درخواست می شود که مراکز انتقال خون را خالی نگذارند.
مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان بیان داشت: با توجه به اینکه عمل های جراحی  و بیماران، به خون تازه زیر ۱۰ روز نیاز دارند بهتر است اهداکنندگان اهدای خون مستمر داشته باشند.
افزایش اهدای خون در ماه میارک رمضان امسال 
وی اظهار داشت: براساس آخرین آمار تا بیست و نهم ماه میارک رمضان “روز گذشته” ۶ هزار و ۶۸۳ واحد خون در گیلان اهدا شد که نسبت به مدت مشابه ماه مبارک رمضان پارسال “که ٢٩ روزه بود” بیش از ٢٢ درصد افزایش یافت.
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان افزود: در ماه مبارک رمضان پارسال ۵ هزار و ۴۴۰ واحد خون در پایگاه های خونگیری در شهرستان های مختلف استان اهدا شده بود.
سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال” ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم،  فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!