جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6078 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۵۰ |
91 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌رغم اتهام‌زنی‌هایی اوکراین به روسیه مبنی بر حمله به اماکن و زیرساخت‌های غیرنظامی، مسکو اما از اقدامات غیرانسانی رژیم کی‌یف پرده برداشت. ژنرال «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی فدراسیون روسیه شامگاه دوشنبه گفت که ستیزه‌جویان اوکراینی در تعدادی از شهرها مواضع خود را تجهیز […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌رغم اتهام‌زنی‌هایی اوکراین به روسیه مبنی بر حمله به اماکن و زیرساخت‌های غیرنظامی، مسکو اما از اقدامات غیرانسانی رژیم کی‌یف پرده برداشت.

ژنرال «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی فدراسیون روسیه شامگاه دوشنبه گفت که ستیزه‌جویان اوکراینی در تعدادی از شهرها مواضع خود را تجهیز کرده و در مدارس و حتی بیمارستان‌های روان‌پزشکی مستقر شده‌اند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، میزینتسف در این‌باره توضیح داد: «در بارونکوو، منطقه خارکیف، ملی‌گرایان اوکراینی در ساختمان بیمارستان روان‌پزشکی موضع گرفته و غیرنظامیان را به زور در زیرزمین گروگان نگه داشته‌اند».

وی افزود که پرسنل نظامی اوکراینی و شبه‌نظامیان گردان‌های دفاع زمینی، مواضع شلیک، وسایل نقلیه زرهی، توپخانه و موشک‌های دوش‌پرتاب را در موسسات آموزشی در شهرهای دنیپرو (از جمله مدارس)، نیکولایف (مدرسه شبانه روزی کودکان ناشنوا)، کراماتورسک (دو مدرسه) و اسلویانسک (یک مدرسه) مستقر کردند.

پیش از این، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که اوکراینی‌ها از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی در مناطق درگیری استفاده می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

خ


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!