شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6082 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۵۰ |
104 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه شامگاه دوشنبه به‌صورت تلفنی با «حلوصی آکار» همتای ترکیه‌ای خود درباره وضعیت اوکراین گفتگو کرد. وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی گفت: «به ابتکار طرف ترکیه‌ای، در تاریخ دوم می ۲۰۲۲ مکالمه تلفنی بین وزیر دفاع روسیه، […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه شامگاه دوشنبه به‌صورت تلفنی با «حلوصی آکار» همتای ترکیه‌ای خود درباره وضعیت اوکراین گفتگو کرد.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی گفت: «به ابتکار طرف ترکیه‌ای، در تاریخ دوم می ۲۰۲۲ مکالمه تلفنی بین وزیر دفاع روسیه، ژنرال سرگئی شویگو و وزیر دفاع ملی جمهوری ترکیه، حلوصی آکار انجام شد. در جریان گفتگوها، وضعیت کنونی اوکراین از جمله مسائل بشردوستانه مورد بحث قرار گرفت».

طرف ترکیه‌ای نیز در بیانیه خود اعلام کرد که آکار ضمن اشاره به چشم‌انداز آتش‌بس در اوکراین، به شویگو گفت که تخلیه ایمن و فوری غیرنظامیان از طریق زمین یا دریا بسیار مهم است.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «آکار با تاکید بر اینکه آتش‌بس فوری برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه بسیار مهم است، گفت که ترکیه به ارائه کمک‌های بشردوستانه و تلاش برای ایجاد یک محیط صلح آمیز ادامه خواهد داد».

پیش از این، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه برخی کشورهای ناتو برای تضعیف روسیه می‌خواهند جنگ در اوکراین ادامه یابد، گفت دیدار سران مسکو و کی‌یف در ترکیه هنوز روی میز است. (جزئیات بیشتر)

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

خ


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!