جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6108 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۹ |
76 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مصطفی حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستور رییس جمهور مبنی بر ریشه کنی فقر مطلق در کشور برنامه ریزی و دستورالعمل‌های این طرح ابلاغ شده است و این طرح شامل افرادی است که تحت حمایت هیچ نهاد یا سازمانی حمایتی نیستند. وی افزود: هم اینک حدود ۳۵ درصد […]

مصطفی حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستور رییس جمهور مبنی بر ریشه کنی فقر مطلق در کشور برنامه ریزی و دستورالعمل‌های این طرح ابلاغ شده است و این طرح شامل افرادی است که تحت حمایت هیچ نهاد یا سازمانی حمایتی نیستند.
وی افزود: هم اینک حدود ۳۵ درصد این شهرستان مرزی زیرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی هستند، اما ۲۰ درصد جزو نیازمندان محسوب می‌شود و تحت هیچ نهاد حمایتی نیستند که باید در این طرح مقابله با فقر مطلق قرار بگیرند.
حسن زاده با بیان اینکه شاخص فقر مطلق نداشتن سرپناه، خوراک و پوشاک مناسب است، گفت: در اجرای این برنامه و شناسایی افراد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پایگاه های نیکوکاری، دهیارها، شوراها و خانه های بهداشت نیز همکاری می کنند.
وی افزود: بعد از شناسایی و پایش این افراد، اقدامات دستگاه های مختلف برای کمک به آن ها از جمله پرداخت مقرری و توانمندسازی آن ها آغاز می شود.
 شهرستان مرزی رازوجرگلان در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.
حدود ۳۵ درصد جمعیت این شهرستان ۶۲ هزار نفری زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار دارند.
خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد و این استان رتبه دوم فقر در بین استانهای کشور را داراست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!