سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6118 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۹ |
77 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

روز اول ماه شوال که فرا می رسد، مسلمانان شانه به شانه صف می‌کشند، دست‌های نیاز که به سمت آسمان بلند می‌کنند، زمزمه «اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود و الجبروت» اوج می‌گیرد. احساس می‌کنید پاهایتان از زمین خاکی جدا شده و در فضای دیگری سیر می‌کند. عید فطر از مهم‌ترین عیدهای مسلمانان […]

روز اول ماه شوال که فرا می رسد، مسلمانان شانه به شانه صف می‌کشند، دست‌های نیاز که به سمت آسمان بلند می‌کنند، زمزمه «اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود و الجبروت» اوج می‌گیرد. احساس می‌کنید پاهایتان از زمین خاکی جدا شده و در فضای دیگری سیر می‌کند.
عید فطر از مهم‌ترین عیدهای مسلمانان در کشورهای مختلف است که با آداب و رسوم خاص و تعطیلات دو روزه تا ۲۳ روزه همراه است. مردم مومن شهرستان کنگاور هر ساله در روز عید فطر، نماز این عید را به جماعت می‌خوانند. آنها در این روز شرینی‌های محلی می‌پزند و چند روز جشن می‌گیرند و به دید و بازدید خویشان و دوستان و همچنین زیارت اهل قبور می‌روند.
عید فطر؛ روز وحدت و همدلی و گردهمایی جهان اسلام
امام جمعه کنگاور در این راستا به خبرنگار ایرنا گفت: عید فطر روز وحدت و همدلی و گردهمایی جهان اسلام و گرفتن عیدی از خداوند متعال است.
«حجت الاسلام علی محمد لروند» با بیان اینکه عید فطر پاداش یک ماه عبادت و تزکیه نفس است، اظهار داشت: نماز عید فطر دلها را آماده دریافت پندهای اخلاقی می‌سازد و این عید، روز پاداش مومنان خدا است.
وی با بیان این که نماز عید فطر مانور قدرت مسلمانان در مقابل کفر است گفت: عید فطر عید توفیق در طاعت و عبادت و اقامه نماز این عید بزرگ نمایش قدرت مسلمانان در مقابل استکبار جهانی  است.
حجت الاسلام لروند در ادامه به آثار اخروی و دنیوی پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات فطریه واجب و از جمله صدقات متعلق به فقرا و نیازمندان است.
وی با بیان اینکه پرداخت فطریه شرط قبولی روزه است، افزود: پرداخت فطریه بر نماز مقدم است و بهترین راه رساندن فطریه به فقرا صندوق‌های مستقر در میعادگاه‌های نماز عید فطر است.
حجت الاسلام لروند تصریح کرد: اگر زکات فطریه با برنامه‌ریزی مناسب و به روش صحیحی جمع‌آوری شود و به دست فقرای واقعی برسد یکی از راه‌های بزرگ فقرزدایی است و عاملی موثر برای فقرزدایی، توسعه اقتصادی و حل مشکلات اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می شود.
امام جمعه کنگاور در ادامه با اشاره به هماهنگی ها و برنامه ریزی های ستاد اقامه نماز عید سعیدفطر اظهار داشت: نماز این عید سعید حتی در صورت بارندگی در خیابان شهداء جنب معبد آناهیتا کنگاور اقامه خواهد شد، چرا که هیچ مکان سرپوشیده ای جوابگوی جمعیت نخواهد بود.
وی با بیان اینکه شروع مراسم با قرائت قسمتی از دعای ندبه آغاز و در ساعت ۸ صبح‌ نماز اقامه خواهد شد.
حجت الاسلام لروند با اعلام اینکه فطریه برای هر نفر در شهرستان کنگاور ۳۵ هزار تومان تعیین شده، گفت: بهتر است روزه داران تا قبل از غروب آفتاب امروز دوشنبه فطریه خود را جدا و فردا قبل از نماز عید به صندوق های مشترک کمیته امداد ،بهزیستی و دفتر امام جمعه تحویل دهند.
وی همچنین اظهار داشت: کفاره غیر عمد برای افرادی نیز به علت های شرعی موفق به روزه گرفتن نشدند، هر روز هفت هزار تومان تعیین شد و از آنجایی که باید نان خریداری شود و با توجه به قرار داد دفتر امام جمعه با ۱۵ نانوایی سطح شهرستان، افرادی که تمایل دارند کفاره خود را تحویل اعضای ستاد نماز جمعه خواهر و برادر مستقر در جایگاه نماز عیدفطر دهند.
امام جمعه کنگاور در خاتمه تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای زکات ،گرداندن صندوق از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی به جز صندوق های کمیته امداد و بهزیستی و نهاد نماز جمعه و صندوق حمایت از زندانیان ممنوع خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!