جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6122 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۹ |
78 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

«ناصر ترکاشوند» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: صادرات انواع کشمش به کشورهای هدف نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی، سه درصد کاهش داشته است. وی ارزش دلاری صادرات انواع کشمش از گمرک ملایر به سایر کشورهای جهان را در سال گذشته، حدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ […]

«ناصر ترکاشوند» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: صادرات انواع کشمش به کشورهای هدف نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی، سه درصد کاهش داشته است.
وی ارزش دلاری صادرات انواع کشمش از گمرک ملایر به سایر کشورهای جهان را در سال گذشته، حدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و ارزش ریالی این کالای صادراتی را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: کشمش همچنان بیشترین حجم صادرات این شهرستان را از نظر وزنی و ریالی به خود اختصاص داده است.
سرپرست گمرک ملایر خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده میزان صادرات انواع کشمش از گمرک این شهرستان از نظر دلاری چهار درصد کاهش و از نظر ریالی ۱۲ درصد رشد داشت.
ترکاشوند علت کاهش صادرات کشمش ملایر از نظر وزنی و دلاری در سه ماهه چهارم سال گذشته را آغاز جنگ روسیه و اوکراین عنوان کرد و گفت: حجم قابل توجهی از صادرات کشمش ملایر به این ۲ کشور است.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۹ هزار تُن انواع کالا به ارزش دلاری حدود ۳۴ میلیون دلار و ارزش ریالی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر شد که سه چهارم و بیش از ۸۰ درصد از حجم صادراتی مختص کشمش است.
سرپرست گمرک ملایر گفت: سال گذشته انواع کالا شامل انواع کشمش تیزابی و انگوری، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، فروسیلیس، پارافین جامد، مفتول فولادی، سویا، خرمای مضافتی و منسوج نبافته به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر شد.
به گزارش ایرنا؛ سالانه بیش از ۵۰ هزار تُن کشمش در شهرستان ملایر /شهر جهانی انگور/ تولید و به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!