پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6221 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ |
66 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

– مرتضی کرمانی مقدم در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس قبل از بازی با پیکان، اظهار داشت: با وجود نتایج نه چندان خوب پرسپولیس در هفته‌های اخیر، همچنان به قهرمانی این تیم امیدوار هستم. بازی با پیکان، اولین دیدار تیم ما پس از تعطیلات است که اهمیت زیادی دارد. کافی است استقلال مقابل سپاهان لغزش داشته باشد […]

مرتضی کرمانی مقدم در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس قبل از بازی با پیکان، اظهار داشت: با وجود نتایج نه چندان خوب پرسپولیس در هفته‌های اخیر، همچنان به قهرمانی این تیم امیدوار هستم. بازی با پیکان، اولین دیدار تیم ما پس از تعطیلات است که اهمیت زیادی دارد. کافی است استقلال مقابل سپاهان لغزش داشته باشد و در این حالت بردن پرسپولیس بار دیگر امیدها را برای قهرمانی این تیم زیاد می‌کند.

وی افزود: پرسپولیس نباید کاری به بازی تیم‌های دیگر داشته باشد و نباید به دیدار استقلال و سپاهان فکر کند بلکه باید تمام تمرکزش روی دیدار با پیکان و بردن این تیم باشد. از دست دادن امتیاز مقابل پیکان، کار این تیم را برای ادامه فصل خیلی سخت خواهد کرد. البته گل‌محمدی، کادرفنی و بازیکنان این موضوع را می‌دانند و اطمینان داشته باشید با قدرت به مصاف حریف می‌روند.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: پیکان امسال تیمی خوب، جوان و بدون حاشیه‌ در اختیار دارد و خیلی خوب هم نتیجه گرفته است. بیشتر بردهایش هم در بازی‌های خارج از خانه بوده و تاکنون در دیدارهایی که میهمان بوده، شکست نخورده است. این مسائل نشان می‌دهد پرسپولیس با وجود برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی، کار بسیار سختی پیش‌رو دارد و نمی‌تواند به راحتی سه امتیاز را کسب کند.

کرمانی مقدم اضافه کرد: پرسپولیس مقابل پیکان باید خیلی کم اشتباه کار کند و از کمترین فرصت‌ها بیشترین استفاده را ببرد. در بازی‌های قبلی دیدیم این تیم فرصت‌سوزی می‌کند اما در این بازی نباید این اتفاق تکرار شود. متأسفانه در بازی‌های اخیر به ویژه دیدار با آلومینیوم اراک عملکرد بدی از پرسپولیس دیدیم و نفرات خط دفاعی خیلی پراشتباه ظاهر شدند. اگر بازیکنی مثل سیدجلال حسینی درون زمین بود، با تجربه خود تیم را درون زمین رهبری می‌کرد و به همین راحتی اجازه برتری به تیم حریف نمی‌داد.

وی در مورد اینکه امتیاز از دست دادن مقابل پیکان، تا حد زیادی پرسپولیس را از کورس قهرمانی خارج می‌کند، توضیح داد: این موضوع را قبول دارم اما باید دید استقلال چه نتیجه‌ای مقابل سپاهان کسب می‌کند. اگر پرسپولیس امتیاز از دست بدهد و استقلال هم در اصفهان برنده شود، کار سخت‌تر از گذشته خواهد شد و می‌توان گفت دیگر شانس رسیدن به صدر جدول به کمترین حد خود می‌رسد. هرچند حتی اگر نتایج این دو بازی به ضرر پرسپولیس باشد، باز هم کار تمام نمی‌شود. مثلا در سال ۷۴ با وجود قرار گرفتن پرسپولیس در رتبه‌های یازدهم یا دوازدهم، این تیم در نیم فصل با آمدن استانکو روند خوبی گرفت و در نهایت قهرمان شد. اکنون هم باید تمام تمرکز اعضای تیم روی بردن پیکان باشد زیرا مساوی هم به درد پرسپولیس نمی‌خورد. 

کرمانی‌مقدم در خصوص کار سخت استقلال برابر سپاهان گفت: سپاهان با وجود حذف دقیقه نودی از آسیا، فوتبال خوبی در لیگ قهرمانان بازی کرد. این تیم بازیکنان تجربه‌ زیادی دارد و به دلیل درگیر مسابقات رسمی بودن در این مدت، شرایط بهتری نسبت به تیم‌های دیگر لیگ برتر دارد. اگر سپاهان را از لحاظ روحی و روانی به شرایط مناسب بازگردانده باشند، کار را برای استقلال بسیار سخت خواهد کرد. البته هر تیمی مقابل استقلال و پرسپولیس انگیزه بیشتری برای کسب نتیجه دارد. سپاهان هم با توجه به جایگاهش برای کسب سهمیه با تمام توان ظاهر خواهد شد.

وی در مورد غیبت مهدی ترابی، وحید امیری و فرشاد فرجی در بازی پرسپولیس مقابل پیکان اظهار داشت:‌  پرسپولیس وقتی یک بازیکن خود را در اختیار نداشت به مشکل خورد و اکنون که سه بازیکن کلیدی نمی‌توانند برابر پیکان بازی کنند، قطعاً کارش سخت‌تر خواهد شد. پرسپولیس امسال نیمکت قوی نداشته و دست گل‌محمدی خالی بود. نفرات خارجی هم تأثیر خیلی زیادی در بازی پرسپولیس ندارند. هرچند ترابی و امیری نصف تیم هستند اما با وجود غیبت آنها محکوم به برد هستیم. 

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد:‌ هر بازیکنی به عنوان جایگزین به زمین می‌رود، باید هرچه دارد بگذارد. خدا را شکر امید عالیشاه و سیامک نعمتی شرایط خوبی دارند و می‌توان از آنها جای ترابی و امیری استفاده کرد. امیدوارم گل‌محمدی در بازی با پیکان از سیدجلال حسینی هم در ترکیب اصلی استفاده کند زیرا هنانوف با وجود عملکرد خوبش مقابل آلومینیوم ضعیف کار کرد. بازی با پیکان سخت است و باید از تجربه نفراتی مثل عالیشاه و سیدجلال را به کار گرفت. از این هفته به بعد همه بازی‌ها حکم فینال را دارد و نباید یک امتیاز را هم از دست داد.

کرمانی مقدم درباره عملکرد خارجی‌های پرسپولیس در این فصل عنوان کرد: برای اطلاع از کیفیت بازیکنان خارجی پرسپولیس کافی است تأثیرگذاری آنها را با نفرات  خارجی سایر تیم‌ها مثل استقلال مقایسه کنید. این موضوع را نمی‌توان گردن یحیی گل‌محمدی انداخت زیرا شاهد هستم او در نیم فصل لیستی داده بود تا بازیکنان مدنظرش جذب شوند اما به دلیل بسته بودن پنجره و شرایط مالی باشگاه، نتوانستند نفرات درخواستی اش را جذب کنند.

وی تصریح کرد:‌ شاید بودجه پرسپولیس در سطح جذب همین سه بازیکن است اما به جز هنانوف، دو بازیکن دیگر یعنی صفروف و تمیروف در سطح پرسپولیس نیستند. تمیروف فقط جلوی زمین می‌دود اما ما به مهاجم گلزن نیاز داریم. در جذب این بازیکنان کادر فنی مقصر نیست بلکه مشکلات مالی و بدهی‌هایی که از قبل وجود داشته مانع جذب نفرات باکیفیت و تأثیرگذار شد. 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!