شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6243 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ |
145 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون در این جزیره ۱۴۳ هزار و ۳۲۵ دُز واکسن کرونا در این جزیره تزریق شده که شامل ۵۹ هزار و ۳۶۴ دُز در مرحله اول، ۵۳ هزار و ۴۳۳ دُز در نوبت دوم، ۳۰ هزار و ۵۴۶ دُز در نوبت […]

محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون در این جزیره ۱۴۳ هزار و ۳۲۵ دُز واکسن کرونا در این جزیره تزریق شده که شامل ۵۹ هزار و ۳۶۴ دُز در مرحله اول، ۵۳ هزار و ۴۳۳ دُز در نوبت دوم، ۳۰ هزار و ۵۴۶ دُز در نوبت سوم و ۱۵ دُز در نوبت چهارم است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دُز چهارم تنها در بین جامعه پزشکی، بیماران خاص و افراد سالمند بالای ۸۰ سال تزریق می شود افزود: هم اکنون میانگین تزریق دُز سوم واکسن کرونا در رنج سنی بالای ۱۸ سال ۶۳ درصد ،   در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۸۵ درصد و در رده سنی پنج تا ۱۲ سال ۳۰ درصد است.

رییس مرکز توسعه توسعه سلامت جزیره کیش یادآور شد: با توجه به توصیه های پزشکی تنها راهکار جلوگیری از پیک ها جدید شیوع ویروس و همچنین ممانعت از ابتلا به واریانت های BA۱ ، BA۲ و BA۳ سوش اومیکرون توسعه سطح واکسیناسیون علیه این ویروس است.

رضانیا افزود: انتظار می رود کیشوندان برای ارتقای سطح سلامت در جزیره و جلوگیری از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا جهت تزریق واسکن به مرکز بهداشت بوعلی مراجعه کنند.

جمعیت ساکن و بومی کیش بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده که به علت جمعیت شناور جزیره دُزهای اول و دوم حدود  ۱۲۰ درصد (۱.۲ برابر) جمعیت تزریق شده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۰ هزار و ۱۰۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این جزیره شناسایی شده و هم اکنون یک نفر در بیمارستان تخصصی جزیره کیش به علت ابتلا به این ویروس بستری شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!