شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6253 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ |
96 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

رحمان فرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در ابتدای هفته جاری، جلسه ای با  نهادهای عضو ستاد دایمی خدمات سفر برگزار شد و همه دستگاه های خدمات رسان و اجرایی بر آمادگی حداکثری خود تاکید و مقرر شد تا فعالیت های نظارتی و خدماتی تقویت شود. وی افزود : […]

رحمان فرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در ابتدای هفته جاری، جلسه ای با  نهادهای عضو ستاد دایمی خدمات سفر برگزار شد و همه دستگاه های خدمات رسان و اجرایی بر آمادگی حداکثری خود تاکید و مقرر شد تا فعالیت های نظارتی و خدماتی تقویت شود.
وی افزود : پس از ۲ سال وقفه در برگزاری سفرهای نوروزی، در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ شاهد هشت میلیون بازدید از مناطق گردشگری گلستان بودیم و  در مجموع رکورد  ۲۷۳ هزار نفر شب مسافر در مراکز اقامتی گلستان به ثبت رسید.
فرمانی تاکید کرد که بخش عمده ظرفیت پذیرش مسافر در مراکز گردشگر پذیر استان نظیر هتل ها، متل ها ، هتل آپارتمان ها و بومگردی ها اشباع شده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به آمارهای ارائه شده پیش بینی کرد که  رکورد حضور گردشگران در خارج از ایام عید به استان گلستان  در این تعطیلات شکسته می شود.
این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر دارد که در ۳۰ شهر و حدود یکهزار روستا زندگی می کنند و شهرنشین ها بیشتر از روستانشینان آن هستند.
گلستان واقع بین ۲ قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران مشهور بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده است که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق ‌ها هستند.
در تعطیلات نوروزی امسال افزون بر هشت میلیون گردشگر و مسافر به استان گلستان سفر کردند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!