پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6267 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ |
96 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی میاندوآب، علی دیانتی اظهار کرد: از این تعداد پنج مورد بنای غیرمجاز، محوطه سازی و دیوار کشی در اراضی روستاهای یاغلان تپه، حاصل قوبی، گوگ تپه و کوی رابری صبح امروز اجرا شد.  وی افزود: در سه مورد از موارد اجرایی امروز، ساخت و سازها […]

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی میاندوآب، علی دیانتی اظهار کرد: از این تعداد پنج مورد بنای غیرمجاز، محوطه سازی و دیوار کشی در اراضی روستاهای یاغلان تپه، حاصل قوبی، گوگ تپه و کوی رابری صبح امروز اجرا شد.
 وی افزود: در سه مورد از موارد اجرایی امروز، ساخت و سازها توسط خود مالکان تخریب و نسبت به جمع آوری نخاله های مستحدثات و اعاده به وضع سابق اقدام شده بود.
وی اضافه کرد: این احکام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و طبق دستور قضایی دادستانی مبنی بر قلع و قمع بناهای غیرمجاز جهت آزاد سازی و بازگشت اراضی کشاورزی به چرخه تولید اجرا می‌شود.
دیانتی گفت: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی، تفکیک و قطعه بندی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری کنند.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: با عنایت به اینکه اشتغال و معیشت مردم این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است، استفاده بی رویه از آب و خاک با هدف تولید محصولات کشاورزی فشار مضاعفی را به این سرمایه های ملی وارد کرده است که سرمایه‌گذاری های کلان و ایجاد اشتغال در سایر بخش ها از جمله صنعت، خدمات و گردشگری می تواند از فشار وارده به بخش کشاورزی بکاهد.
وی افزود: توسعه مکان‌های تفریحی، نیاز مردم را برای تبدیل اراضی کشاورزی و باغاتِ خود به تفرجگاه، مرتفع و حفاظت از کاربری اراضی را بدون نیاز به هیچ اهرم فشاری از سوی ارگان‌های دولتی میسر خواهد ساخت و از ایجاد نارضایتی در بین مردم به سبب اجرای قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز خواهد کاست.
دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!